ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ ПРОФИЛАКТИКА НЕГАТИВНЫХ ПРОЯВЛЕНИЙ СИНДРОМА ДЕФИЦИТА ВНИМАНИЯ И ГИПЕРАКТИВНОСТИ ДЕТЕЙ СТАРШЕГО ДОШКОЛЬНОГО ВОЗРАСТА
Abstract
Аннотация: в статье рассмотрены обоснованность психолого-педагогической программы «Контроль». Выявлено, что реализация данной программы в ДОУ приводит к повышению внимания ребенка, развитию произвольности поведения, снятию эмоционального напряжения и, как следствие, к профилактике проявлений симптомов синдрома дефицита внимания и гиперактивности у представителей дошкольного детства.
Downloads
References
Список литературы:
Вайнер, М.Э. Профилактика, диагностика и коррекция недостатков эмоционального развития дошкольников. Учебно-методическое пособие. – М.: Педагогическое общество России, 2006 .- 263 с.
Громова, О.А. Синдром дефицита внимания с гиперактивностью - возможности коррекции // Российский педиатрический журнал. - № 2. -2005. - С. 17-22.
Заваденко, Н. Н. Как понять ребенка: Дети с гиперактивностью и дефицитом внимания. – М.: Изд. Дом «Школа – Пресс 1», 2001. – 128 с.
Кряжева, Н.Л. Развитие эмоционального мира детей. – Ярославль: Академия развития, 2006. – 356 с.
Ноговицына, О.Р. Левитина Е.В. Синдром дефицита внимания с гиперактивностью6 распространенность. Диагностика и коррекция у детей // Российский педиатрический журнал. - № 3. - 2005. - С. 18-21.
August G.J., Realmuto G.M. Prevalence of attention deficit hyperactivity disorder and comorbid disorders among elementary school children screened for disruptive behavior // J. Abnorm. Child Psychol. - 1996. - v. 24. - P. 571-595.
Tao K-T. Hyperactivity and attenttion deficit disorder syndromes in China // J. Am. Acad. Child Adolesc. Psychiatry. - 1992. - v. 31. - Р. 1165-1166.
References:
Vayner, M.E. Profilaktika, diagnostika i korrektsiya nedostatkov emotsional'nogo razvitiya doshkol'nikov. Uchebno-metodicheskoye posobiye. – M.: Pedagogicheskoye obshchestvo Rossii, 2006 .- 263 s.
Gromova, O.A. Sindrom defitsita vnimaniya s giperaktivnost'yu - vozmozhnosti korrektsii // Rossiyskiy pediatricheskiy zhurnal. - № 2. -2005. - S. 17-22.
Zavadenko, N. N. Kak ponyat' rebenka: Deti s giperaktivnost'yu i defitsitom vnimaniya. – M.: Izd. Dom «Shkola – Press 1», 2001. – 128 s.
Kryazheva, N.L. Razvitiye emotsional'nogo mira detey. – Yaroslavl': Akademiya razvitiya, 2006. – 356 s.
Nogovitsyna, O.R. Levitina Ye.V. Sindrom defitsita vnimaniya s giperaktivnost'yu6 rasprostranennost'. Diagnostika i korrektsiya u detey // Rossiyskiy pediatricheskiy zhurnal. - № 3. - 2005. - S. 18-21.
August G.J., Realmuto G.M. Prevalence of attention deficit hyperactivity disorder and comorbid disorders among elementary school children screened for disruptive behavior // J. Abnorm. Child Psychol. - 1996. - v. 24. - P. 571-595.
Tao K-T. Hyperactivity and attenttion deficit disorder syndromes in China // J. Am. Acad. Child Adolesc. Psychiatry. - 1992. - v. 31. - R. 1165-1166.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).