DIGITAL SOCIALLY-ORIENTED PLATFORM AS A TOOL FOR CONTINUOUS PROFESSIONAL AND PERSONAL DEVELOPMENT OF A TEACHER

УДК 378

  • Olga Petrovna Morozova Altai State University Email: mop@mail.asu.ru
Keywords: continuous professional and personal development of a teacher, digital platform, unified digital environment, technologies of continuous development of a teacher

Abstract

The article discusses the conceptual positions of the creation and organization of the digital platform, the targets of which are aimed at the continuous professional and personal development of the teacher. Its roles and features in the conditions of digital transformation of society and education, structure, principles of construction and functions of activity are revealed. The possibilities of the digital platform in the optimization of educational relations of various subjects of the educational ecosystem of the region, in their professional and personal development are substantiated.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Olga Petrovna Morozova, Altai State University

Professor of the Department of Social Psychology and Pedagogical Education

References

1. Васютенкова И.В., Машарова В.А. Профессионально-личностное развитие педагога в условиях цифровизации современного общества // Герценовские чтения: психологические исследования в образовании. 2020. Вып. 3. С. 757–765.
2. Герасимова В.Г., Романова Ю.Д., Дьяконова Л.П. и др. Цифровое образование. Модели, платформы и технологии: Монография. М. : Русайнс, 2019. 145 c.
3. Груздева М.Л. Возможности использования цифровых платформ в образовании // Современные наукоемкие технологии. 2022. № 6. С. 104-108.
4. Евдокимова В.Е., Кириллова О.А. Возможности образовательной платформы для организации учебного процесса // Современные наукоемкие технологии. 2022. № 9. С. 120–125.
5. Жуковская И.Е. Цифровые платформы – важнейший аспект цифровизации высшего образования // Открытое образование. 2022. Том 26. № 4. URL: https://doi.org/10.21686/1818-4243-2022-4-31-40
6. Картукова А.А. Цифровая образовательная среда как фактор профессионального развития педагога / Цифровая образовательная среда: новые компетенции педагога. / Сб. материалов участников конференции. – СПб.: Из-во «Международные образовательные проекты», 2019. С. 8–10.
7. «Национальная программа цифровая экономика Российской Федерации» // https://digital.gov.ru/ru/activity/directions/858/?utm_referrer=https%3a%2f%2fyandex.ru%2f
8. Чеха В.В. Цифровые платформы как новые субъекты образовательных отношений // Наука и школа. 2021. № 3. С. 81–93.

References:
1. Vasyutenkova I.V., Masharova V.A. Professional`no-lichnostnoe razvitie pedagoga v usloviyax cifrovizacii sovremennogo obshhestva // Gercenovskie chteniya: psixologicheskie issledovaniya v obrazovanii. 2020. Vy`p. 3. P. 757–765.
2. Gerasimova V.G., Romanova Yu.D., D`yakonova L.P. i dr. Cifrovoe obrazovanie. Modeli, platformy` i texnologii: Monografiya. M. : Rusajns, 2019. 145 p.
3. Gruzdeva M.L. Vozmozhnosti ispol`zovaniya cifrovy`x platform v obrazovanii // Sovremenny`e naukoemkie texnologii. 2022. No 6. P. 104–108.
4. Evdokimova V.E., Kirillova O.A. Vozmozhnosti obrazovatel`noj platformy` dlya organizacii uchebnogo processa // Sovremenny`e naukoemkie texnologii. 2022. No 9. P. 120–125.
5. Zhukovskaya I.E. Cifrovy`e platformy` – vazhnejshij aspekt cifrovizacii vy`sshego obrazovaniya // Otkry`toe obrazovanie. 2022. Tom 26. No 4. URL: https://doi.org/10.21686/1818-4243-2022-4-31-40
6. Kartukova A.A. Cifrovaya obrazovatel`naya sreda kak faktor professional`nogo razvitiya pedagoga / Cifrovaya obrazovatel`naya sreda: novy`e kompetencii pedagoga. / Sb. materialov uchastnikov konferencii. – SPb.: Iz-vo «Mezhdunarodny`e obrazovatel`ny`e proekty`», 2019. P. 8–10.
7. «Nacional`naya programma cifrovaya e`konomika Rossijskoj Federacii» // https://digital.gov.ru/ru/activity/directions/858/?utm_referrer=https%3a%2f%2fyandex.ru%2f
8. Chexa V.V. Cifrovy`e platformy` kak novy`e sub``ekty` obrazovatel`ny`x otnoshenij // Nauka i shkola. 2021. No 3. P. 81–93.
Published
2023-06-19
How to Cite
1. Morozova O. P. DIGITAL SOCIALLY-ORIENTED PLATFORM AS A TOOL FOR CONTINUOUS PROFESSIONAL AND PERSONAL DEVELOPMENT OF A TEACHER // Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University, 2023. Vol. 5. № 2. P. 62-70. URL: http://bppasu.ru/article/view/13139.