ON THE NEED TO IMPROVE THE WEALTH OF SPEECH BY YOUNG SCHOOL AGE CHILDREN BY USING MODERN TECHNOLOGIES

  • Lydmila Leshenkova Email: missaktiw.ru@rambler.ru
Keywords: modern technology, students, education, training, education system, school education

Abstract

Abstract: This article examines the concept of "modern technologies", the expediency of their use in the modern education system to improve the richness of speech of primary school children. A brief overview of research from personal practice proves the effectiveness of the use of specific technologies. There is a positive dynamic on specific criteria, which together give an understanding of the level of improvement in the wealth of children's speech.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Список литературы:

1. Бобровская Г.В. Активизация словаря младшего школьника. М. : Дрофа, 2003. 148 с.
2. Бронникова Ю.О. Формирование культуры речи младших школьников. // Начальная школа. 2003. № 10. С. 41–44.
3. Василенко (Колесова) Е.П. Критическое мышление как современная проблема личности // Концепт. 2013. № 12 (декабрь). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/kriticheskoe-myshlenie-kak-sovremennaya-problema-lichnosti/viewer. (дата обращения: 1.09.2020)
4. Жинкин Н.И. Коммуникативная система человека и развитие речи в школе. М. : Знание. 2009. 204 с.
5. Жинкин Н.И. Речь как проводник информации. М. : Наука, 2002. 152 с.
6. Ладыженская Т.А. Обучение связной речи в школе. Методы обучения в современной школе: Сб. статей / под ред. Н. И. Кудряшова. М. : Просвещение, 2003. 152 с.
7. Песняева Н.А. Эффективность развития речевой деятельности младшего школьника в учебном диалоге. // Начальная школа. 2005. № 5. С. 54–63.
8. Федеральный государственный образовательный стандарт начального общего образования [Текст] / Министерство образования и науки Российской Федерации. М. : Просвещение, 2010. 31 с.

References:

1. Bobrovskaya G.V. Aktivizaciya slovarya mladshego shkol'nika. M. : Drofa, 2003. 148 p.
2. Bronnikova YU.O. Formirovanie kul'tury rechi mladshih shkol'nikov. // Nachal'naya shkola. 2003. № 10. P. 41–44.
3. Vasilenko (Kolesova) E.P. Kriticheskoe myshlenie kak sovremennaya problema lichnosti // Koncept. 2013. № 12 (dekabr'). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/kriticheskoe-myshlenie-kak-sovremennaya-problema-lichnosti/viewer. (data obrashcheniya: 1.09.2020)
4. ZHinkin N.I. Kommunikativnaya sistema cheloveka i razvitie rechi v shkole. M. : Znanie. 2009. 204 p.
5. ZHinkin N.I. Rech' kak provodnik informacii. M. : Nauka, 2002. 152 p.
6. Ladyzhenskaya T.A. Obuchenie svyaznoj rechi v shkole. Metody obucheniya v sovremennoj shkole: Sb. statej / pod red. N. I. Kudryashova. M. : Prosveshchenie, 2003. 152 p.
7. Pesnyaeva N.A. Effektivnost' razvitiya rechevoj deyatel'nosti mladshego shkol'nika v uchebnom dialoge. // Nachal'naya shkola. 2005. № 5. P. 54–63.
8. Federal'nyj gosudarstvennyj obrazovatel'nyj standart nachal'nogo obshchego obrazovaniya [Tekst] / Ministerstvo obrazovaniya i nauki Rossijskoj Federacii. M. : Prosveshchenie, 2010. 31 p.
Published
2020-09-28
How to Cite
1. Leshenkova L. ON THE NEED TO IMPROVE THE WEALTH OF SPEECH BY YOUNG SCHOOL AGE CHILDREN BY USING MODERN TECHNOLOGIES // Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University, 2020. Vol. 2. № 3. P. 27-35. URL: http://bppasu.ru/article/view/8488.