ОРГАНИЗАЦИЯ УЧЕБНОГО ПРОЦЕССА СТУДЕНТОВ ПО БИОХИМИИ В УСЛОВИЯХ НОВЫХ СТАНДАРТОВ ВЫСШЕЙ ШКОЛЫ
Abstract
Аннотация. В статье раскрывается подходы организации учебного процесса в условиях федеральных государственных образовательных стандартов высшего образования третьего поколения. Описаны основные этапы, формы и методы моделирования учебного процесса по биохимии в аграрном вузе. Показана роль исследовательской деятельности студентов для формирования основных компетенций образовательных стандартов.
Downloads
References
Список литературы:
Канаева Т.А. Профессиональное становление студентов СПО в контексте практико-ориентированных технологий // Современные исследования социальных проблем (электронный научный журнал), № 12(20), 2012, www.sisp.nkras.ru
Лернер И.Я. Дидактические основы методов обучения. М.: Педагогика, 1980. 186 с.
Лисун Н.М. О самостоятельной работе студентов при изучении биологической химии //Современные тенденции развития естественнонаучного образования: фундаментальное университетское образование (Под общей редакцией академика РАН профессора В.В. Лунина). М.: Изд-во Московского университета. 2010. С. 144-153.
Ососова М.В. Психолого-педагогическое сопровождение профессионального самоопределения подростков в системе образовательного процесса // Успехи современного естествознания. 2010 г. № 1. С. 74 – 78.
Протопопова Л.Г., Шпис Т.Э. Опыт проведения олимпиады по биохимии в Алтайском государственном аграрном университете //Научно-методологические и социальные аспекты психологии и педагогики: сборник статей Международной научно-практической конференции (10 апреля 2016 г., г. Пермь). в 2 ч. Ч.2.Уфа: АЭТЕРНА, 2016. С.84-88.
Федеральный государственный образовательный стандарт, специальность 36.05.01. Ветеринария. Режим доступа: http://xn--80abucjiibhv9a.xn--p1ai/%D0%B4%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82%D1%8B/6416
Фроловская М.Н. Педагогическая направленность образования аспирантов // Вестник факультета психологии и педагогики АлтГУ, 2017. №1. С. 104-113. Режим доступа: http://fgosvo.ru/uploadfiles/fgosvospec/360501.pdf
Шпис Т.Э., Протопопова Л.Г. Компетентностный подход в изучении биохимии в Алтайском государственном аграрном университете // Современные проблемы науки и образования: Материалы IV Международной научно-практической конференции (30 июня 2015): Сборник научных трудов. М.: Издательство «Перо», 2015. С. 120-123.
Шпис Т.Э. Организация исследовательской деятельности студентов в условиях новых стандартов высшей школы //Сборник материалов Международного образовательного форума «Алтай – Азия 2016: Евразийское образовательное пространство — новые вызовы и лучшие практики». Барнаул: Изд-во АлтГУ, 2016. С. 150 - 153.
Шурыгина Ю. А. Организация профессионально-ориентированной исследовательской деятельности как фактор профессионального становления студентов педагогического вуза: дис. к. п. н. Пенза, 2011. 279 с.
References:
Kanaeva T.A. Professional formation of students of ACT in the context of practice-oriented technologies, Modern research of social problems (electronic scientific journal), № 12 (20), 2012, www.sisp.nkras.ru
Lerner I.Ya. Didactic bases of teaching methods. M., 1980 - 186 with.
Lysun N.M. On the independent work of students in the study of biological chemistry // Current trends in the development of natural science education: a fundamental university education (Under the general editorship of Academician RAS V. Lunin). Moscow: Moscow University. 2010. P. 144-153.
Ososova M.V. Psychological and pedagogical support of professional self-determination of adolescents in the educational process system. // Successes of modern natural science. 2010 No. 1. Р. 74 - 78.
Protopopova LG, Shpis T.E. Experience of the Olympiad in Biochemistry in the Altai State Agrarian University // Scientific-methodological and social aspects of psychology and pedagogy: a collection of articles of the International Scientific and Practical Conference (April 10, 2016, Perm). In 2 hours Part 2 / -Ufa: AERTERNA, 2016. P.84-88.
Federal State Educational Standard, specialty 36.05.01. Veterinary Medicine.http://xn--80abucjiibhv9a.xn--p1ai/%D0%B4%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82%D1%8B/6416
Frolovskaya M. N. Pedagogical orientation of education graduate students // Bulletin of the faculty of psychology and pedagogy ASU, 2017. No. 1. P. 104-113. Mode of access: http://journal.asu.ru/index.php/vfp/issue/view/64
Shpis TE, Protopopova LG Competent approach in the study of biochemistry in the Altai State Agrarian University // Modern problems of science and education: Proceedings of the IV International Scientific and Practical Conference (June 30, 2015): Collection of scientific papers. Moscow: Perot Publishing House, 2015. P. 120-123.
Shpis TE Organization of research activities of students in conditions of new standards of higher education // Collection of materials of the International Educational Forum "Altai-Asia 2016: Eurasian Educational Space - New Challenges and Best Practices". Barnaul: Publishing House of Altai State University, 2016. P. 150 - 153.
Shurygina Yu. A. Organization of professionally oriented research activity as a factor in the professional development of students of a pedagogical university: dis. Cand. Sc.,. . Penza, 2011. 279 p.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).