ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫХ СРЕДСТВ ОБУЧЕНИЯ НА УРОКАХ ГЕОГРАФИИ
Abstract
Аннотация. В статье обсуждается вопрос об использовании средств ИКТ при изучении географии. В настоящее время активно используются демонстрационные программы, к которым, кроме картин, видеофрагментов, фотографий можно отнести и интерактивные атласы, и компьютерные лекции, и уроки-презентации, разработанные при помощи Power point. Включение компьютерных технологий в активную учебную деятельность помогают повысить мотивацию ученика.
Downloads
References
Список использованной литературы
Боголюбов В.И. Инновационные технологии в педагогике // Школьные технологии. 2005. №1. С. 39-42
Селевко Г.К. Педагогические технологии на основе информационно-коммуникационных средств. М.: Народное образование, 2005. 208 с.
Новенко Д.В. Новые информационные технологии в обучении // География в школе. 2004. № 5. С. 47-51.
Ильинский А.М. Использование информационных технологий на уроках географии. М.: Родная Школа, 2004. 180 с.
Фроловская М.Н. Основания профессионального образа мира педагога // Вестник факультета психологии и педагогики АлтГУ. 2016. №2. Режим доступа: http://journal.asu.ru/index.php/vfp/issue/view/64
Фроловская М.Н. Становление профессионального образа мира педагога в классическом университете // Вестник Московского университета. Серия 20: Педагогическое образование. 2009. № 1. С. 82- 92.
References:
Bogolyubov V. I. Innovative technologies in teaching /V. I. Bogolyubov // School technologies. 2005. №. 1. - P. 39-42.
Selevko G. K. Pedagogical technologies on the basis of the information and communication means. M.: education, 2005. 208 p.
Novenko D. V. New information technologies in education // Geography at school. 2004. № 5. P. 47-51 р.
Ilyinsky A. M. the Use of information technologies in geography. M.: Native School, 2004.180 p.
Frolovskaya M. N. Basis of professional image of the teachers world // Bulletin of the faculty of psychology and pedagogy ASU. 2016. № 2. Mode of access: http://journal.asu.ru/index.php/vfp/issue/view/64
Frolovskaya M. N. The development of a professional image of the teachers world in a classical University // Vestnik of Moscow University. Episode 20: teacher education. 2009. №. 1. P. 82 - 92.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).