К ВОПРОСУ О ДЕТСКО-РОДИТЕЛЬСКИХ ОТНОШЕНИЯХ
Abstract
Аннотация: в статье рассмотрены подходы отечественных и зарубежных авторов к изучению детско-родительских отношений. Отмечается важность выбора конструктивного взаимодействия взрослых и детей ввиду влияния стратегий поведения родителя на формирование и становление личности ребенка.
Downloads
References
Список литературы:
Божович Л.И. Личность и ее формирование в детском возрасте. СПб.:Питер, 2008. 400с.
Варга А.Я. Системная семейная психотерапия. СПб.: Речь, 2001. 144 с.
Варга А.Я. Структура и типы родительского отношения. М.: Наука, 1986. 316 с.
Запорожец А.В Условия и движущие причины психического развития ребенка. М.: Наука, 1997. 304 с.
Столин В.В Психология развития ребёнка и взаимоотношений родителей и детей как теоретическая основа консультационной практики // Семья в психологической консультации: Опыт и проблемы психологического консультирования. 1989. №3. 210с.
Эльконин Д.Б. Детская психология. М.: Академия, 2007. 384 с.
References:
Bozhovich L.I. Lichnost' i yeye formirovaniye v detskom vozraste. SPb.:Piter, 2008. 400s.
Varga A.YA. Sistemnaya semeynaya psikhoterapiya. SPb.: Rech', 2001.144 s.
Varga A.YA. Struktura i tipy roditel'skogo otnosheni. M.: Nauka, 1986. 316 s.
Zaporozhets A.V Usloviya i dvizhushchiye prichiny psikhicheskogo razvitiya rebenka. M.: Nauka, 1997. 304 s.
Stolin V.V Psikhologiya razvitiya rebonka i vzaimootnosheniy roditeley i detey kak teoreticheskaya osnova konsul'tatsionnoy praktiki // Sem'ya v psikhologicheskoy konsul'tatsii: Opyt i problemy psikhologicheskogo konsul'tirovaniya. 1989. №3. 210s.
El'konin D.B. Detskaya psikhologiya. M.: Akademiya, 2007. 384 s.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).