METHODOLOGY FOR STIMULATING THE CREATIVE ACTIVITY OF A SPECIALIST FOR THE DEVELOPMENT AND IMPLEMENTATION OF AN INNOVATIVE PROJECT
УДК 159.99
Abstract
The article examines the methodology of stimulating the creative activity of a specialist of a creative team in an innovative project by distributing (differentiating) the directions of its goal-setting and building a route to achieve the goal of scientific and innovative activity. The author considers an algorithm based on the step-by-step work of a specialist of the creative team of an innovative project with personal and professional motivation as a way to stimulate his creative activity in an innovative project.
Downloads
References
Абдуллаева М.М., Корнева О.Г. Творческая активность сотрудников организации: обзор современных исследований // Организационная психология. 2020. Т. 10. № 3. С. 100–123.
Асеев В. Г. Мотивация поведения и формирование личности. М. : Мысль, 1976. 230 с.
Белкин В. Н., Белкина Н. А., Антонова О. А. Стимулирование инновационной активности персонала организации на основе корпоративной культуры // Дискуссия. 2018. Вып. 88. С. 28–37.
Биктина Н.Н. Мотвация достижения успеха и личностные особенности студентов // Азимут научных исследований: педагогика и психология. 2021. Т. 10. № 1(34). С. 331–334.
Виханский О. С., Миракян А. Г. Новое тысячелетие: управленческие аномалии и современные концепции лидерства // Российский журнал менеджмента. 2018. № 16(1). С. 131–154.
Выготский Л. С. Воображение и творчество в детском возрасте. СПб. : Изд. Союз, 1997. 96 с.
Давыдова Н.Н. Пути раскрытия творческого потенциала педагогических работников в условиях саморазвивающегося образовательного учреждения // Муниципальное образование: инновации и эксперимент 2010. № 1. С. 55–57.
Дударева Ю. Б. Развитие творческого мышления в системе дополнительного образования детей и взрослых // Молодой ученый. 2016. № 6. С. 767–771. URL: https://moluch.ru/archive/110/
Ковалев С.В. Основы нейротрансформинга или психотехнологии управления реальностью. М. : Профит Стайл, 2009. 224 с.
Осипова, А. С., Кабалина, В. И., Мондрус, О. В. Практики привлечения и отбора талантливых сотрудников в экономике знаний и традиционных отраслях // Организационная психология. 2018. № (4). С. 39–74.
Подгузова Е.Е. Развитие креативности специалистов социально-культурной сферы в процессе вузовской подготовки: Монография. М. : СГИИ, 2006. 132 с.
References:
Abdullaeva M.M., Korneva O.G. Tvorcheskaya aktivnost' sotrudni-kov organizacii: obzor sovremennyh issledovanij // Organizacionnaya psi-hologiya. 2020. T. 10. No 3. P. 100–123.
Aseev V. G. Motivaciya povedeniya i formirovanie lichnosti. M. : Mysl', 1976. 230 p.
Belkin V. N., Belkina N. A., Antonova O. A. Stimulirovanie inno-vacionnoj aktivnosti personala organizacii na osnove korporativnoj kul'tury // Diskussiya. 2018. No. 88. P. 28–37.
Biktina N.N. Motvaciya dostizheniya uspekha i lichnostnye osobenno-sti studentov // Azimut nauchnyh issledovanij: pedagogika i psihologiya. 2021. Vol. 10. No 1(34). P. 331–334.
Vihanskij, O. S., Mirakyan, A. G. Novoe tysyacheletie: upravlenche-skie anomalii i sovremennye koncepcii liderstva // Rossijskij zhurnal menedzhmenta. 2018. No 16(1). P. 131–154.
Vygotskij L. S. Voobrazhenie i tvorchestvo v detskom vozraste. SPb. : Izd. Soyuz, 1997. 96 p.
Davydova N.N. Puti raskrytiya tvorcheskogo potenciala pedagogi-cheskih rabotnikov v usloviyah samorazvivayushchegosya obrazovatel'nogo uchre-zhdeniya // Municipal'noe obrazovanie: innovacii i eksperiment. 2010. No 1. P. 55–57.
Dudareva YU. B. Razvitie tvorcheskogo myshleniya v sisteme dopol-nitel'nogo obrazovaniya detej i vzroslyh // Molodoj uchenyj. 2016. No 6. P. 767–771. URL: https://moluch.ru/archive/110/
Kovalev S.V. Osnovy nejrotransforminga ili psihotekhnologii upravleniya real'nost'yu. M. : Profit Stajl, 2009. 224 p.
Osipova, A. S., Kabalina, V. I., Mondrus, O. V. Praktiki privle-cheniya i otbora talantlivyh sotrudnikov v ekonomike znanij i tradicion-nyh otraslyah // Organizacionnaya psihologiya. 2018. No (4). P. 39–74.
Podguzova E.E. Razvitie kreativnosti specialistov social'no-kul'turnoj sfery v processe vuzovskoj podgotovki: Monografiya. M. : SGII, 2006. 132 p.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).