UPBRINGING POTENTIAL OF REMOTE EDUCATION IN THE CONTEXT OF A CLASSROOM TEACHER'S ACTIVITIES

  • Tatiana Dorokhova Ural State Pedagogical University Email: 70571@mail.ru
  • Darya Chernykh Ural State Pedagogical University Email: chernikh_de@koriphey.ru
Keywords: upbringing, remote education, upbringing potential of remote education, classroom teacher

Abstract

The article highlights the issues of the implementation of upbringing in the context of the spread of remote forms of education. In particular, the advantages of information and computer technologies in educational activities carried out by the classroom teacher, as well as the difficulties that the classroom teacher may meet in the framework of its implementation, are identified and presented. In addition, the authors considered various forms and methods of upbringing, which are effective when used by the classroom teacher in the format of remote education.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Список литературы:

1. Андреев А.А. К вопросу об определении понятия «дистанционное обучение» // Дистанционное образование. 2017. № 4. С. 16–19.
2. Богданова Д.А. Проблемы дистанционного образования в России // Информатика и образование. 2018. № 3. С. 94–99.
3. Быстрицкий В.А. Обратная связь в процессе дистанционного обучения // Система обеспечения качества в ДО. Жуковский: МИМ ЛИНК, 2017. Вып. 4. С. 144–148.
4. Дорохов Д.С., Дорохова Т.С. Электронные ресурсы как средство реализации посреднической функции социального педагога в школе // Педагогическое образование в России. 2014. № 12. С. 62–66.
5. Дорохова Т.С., Дорохова Е.С. Ментальные основания отечественной системы социального воспитания (в контексте деятельности классного руководителя) // Пространство и время в диалоге педагогических культур: интерсубъективность историко-педагогического понимания: сборник науч. трудов Международ. научно-практич. конф. Саранск, 7-9 октября 2021 г. / под науч. ред. М.В. Богуславского, С.В. Куликовой. Волгоград : Редакционно-издательский центр ВГАПО, 2021. С. 52–54.
6. Концепция создания и развития единой системы дистанционного образования в Рос¬сии. URL: http://www.e-joe.ru/sod/97/1_97/st064.html (дата обращения: 09.10.2021).
7. Околелов О.П. Процесс обучения в системе дистанционного образования // Дистанционное образование. 2017. № 3. С. 37–43.

References:

1. Andreev A.A. K voprosu ob opredelenii ponyatiya «distancionnoe obuchenie» // Distancionnoe obrazovanie. 2017. № 4. P. 16–19.
2. Bogdanova D.A. Problemy distancionnogo obrazovaniya v Rossii // Informatika i obrazovanie. 2018. № 3. P. 94–99.
3. Bystrickij V.A. Obratnaya svyaz' v processe distancionnogo obucheniya // Sistema obespecheniya kachestva v DO. ZHukovskij: MIM LINK, 2017. Vyp. 4. P. 144–148.
4. Dorohov D.S., Dorohova T.S. Elektronnye resursy kak sredstvo realizacii posrednicheskoj funkcii social'nogo pedagoga v shkole // Pedagogicheskoe obrazovanie v Rossii. 2014. № 12. P. 62–66.
5. Dorohova T.S., Dorohova E.S. Mental'nye osnovaniya otechestvennoj sistemy social'nogo vospitaniya (v kontekste deyatel'nosti klassnogo rukovoditelya) // Prostranstvo i vremya v dialoge pedagogicheskih kul'tur: intersub"ektivnost' istoriko-pedagogicheskogo ponimaniya: sbornik nauch. trudov Mezhdunarod. nauchno-praktich. konf. Saransk, 7-9 oktyabrya 2021 g. / pod nauch. red. M.V. Boguslavskogo, S.V. Kulikovoj. Volgograd: Redakcionno-izdatel'skij centr VGAPO, 2021. P.52–54.
6. Koncepciya sozdaniya i razvitiya edinoj sistemy distancionnogo obrazovaniya v Rossii. URL: http://www.e-joe.ru/sod/97/1_97/st064.html (data obrashcheniya: 09.10.2021).
7. Okolelov O.P. Process obucheniya v sisteme distancionnogo obrazovaniya // Distancionnoe obrazovanie. 2017. № 3. P. 37–43.
Published
2021-11-23
How to Cite
1. Dorokhova T., Chernykh D. UPBRINGING POTENTIAL OF REMOTE EDUCATION IN THE CONTEXT OF A CLASSROOM TEACHER’S ACTIVITIES // Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University, 2021. Vol. 3. № 4. P. 21-27. URL: http://bppasu.ru/article/view/10609.