COMPARATIVE ANALYSIS OF SPEECH DEVELOPMENT DYNAMICS IN PRESCHOOL GIRLS AND BOYS

  • Екатерина Чижова Email: annakuz87@yandex.ru
  • Юлия Новикова Email: ds.270@mail.ru
  • Бейбитгул Турганбаева Email: kaf.psychology@semgu.kz
  • Екатерина Прайзендорф Email: catherinears@list.ru
  • Ольга Залогина Email: ds.270@mail.ru
Keywords: speech, preschoolers, development learning.

Abstract

The article presents an empirical study of the dynamics of the development of speech of a preschooler. The article contains the results of a longitudinal study. The authors analyzed the differences in the parameters of speech development of girls and boys of preschool age.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Микадзе Ю.В. Нейропсихология индивидуальных различий в дет­ском возрасте : автореф. докт. дис. М. : МГУ, 1999.
2. Семенович А.В. Введение в нейропсихологию детского дозраста : учебное пособие. М. : Гнозис, 2008. 319 с.
3. Симерницкая Э.Г. Нейропсихологическая методика экспресс-диагностики «Лурия-90». М. : Знание, 1991.
4. Троицкая Л.А. Эпилепсия и нарушения развития речи // Вопросы психического здоровья детей и подростков. 2007. № 1. С. 25–30.
Published
2018-12-18
How to Cite
1. Чижова Е., Новикова Ю., Турганбаева Б., Прайзендорф Е., Залогина О. COMPARATIVE ANALYSIS OF SPEECH DEVELOPMENT DYNAMICS IN PRESCHOOL GIRLS AND BOYS // Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University, 2018. № 4. P. 128-136. URL: http://bppasu.ru/article/view/4838.
Section
Articles