ИННОВАЦИОННЫЕ ВОСПИТАТЕЛЬНЫЕ ПРАКТИКИ В СРЕДНИХ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫХ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ ОРГАНИЗАЦИЯХ
Abstract
В статье представлены результаты анализа воспитательной работы в ряде учреждений системы среднего профессионального образования. Показаны инновационные воспитательные практики на основе изучения материалов сайтов колледжей и техникумов. Выявление и распространение инновационных воспитательных практик является условием повышения качества профессионально-личностной подготовки будущих специалистов.
Downloads
References
Копылов С.Н. Воспитание как составляющая образовательного процесса в учреждениях СПО // Теоретические и методологические проблемы современных наук : мат. XV междунар. науч.-практ. конф. / научн. ред. Е. А. Омельченко. Новосибирск : Центр содействия развитию научных исследований. 2015. С. 49–54.
Кириленко Т.В. Создание вариативной системы воспитания в учреждении СПО // Среднее профессиональное образование. 2006. № 11. С. 9–11.
Огольцова Е.Г., Треугабылова К.С., Воронина К.А., Рахматуллина Д.Т., Каримова Л.Д. Проблема профессионального воспитания в системе подготовки специалистов // Успехи современного естествознания. 2014. № 5–2. С. 150–155.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).