ЭМОЦИОНАЛЬНЫЙ ИНТЕЛЛЕКТ СТУДЕНТОВ ЮРИДИЧЕСКИХ ФАКУЛЬТЕТОВ НА РАЗНЫХ УРОВНЯХ ОБУЧЕНИЯ
Abstract
В статье представлены результаты сравнительного анализа показателей эмоционального интеллекта у студентов юридических факультетов колледжа и вуза. Выявлены взаимосвязи нервно-психической устойчивости и показателей эмоционального интеллекта.
Downloads
References
Андреева И.Н. Эмоциональный интеллект как феномен современной психологии. Новополоцк : ПГУ, 2011. 388 с.
Вахрушева Л.Н. Выраженность структурных и качественных характеристик эмоционального интеллекта на этапе юности и ранней взрослости : автореф. дис. … канд. психол. наук. М., 2011. 20 с.
Грибкова О.В. Взаимосвязь личностной тревожности и эмоционального интеллекта у студентов младших курсов гуманитарных специальностей // Вестник Самарской гуманитарной академии. Серия: Психология. 2012. № 1 (11). С. 3–8.
Краснопольская Н.С. Взаимосвязь эмоционального интеллекта и жизнестойкости студентов вуза // Вестник Брянского государственного университета. Серия: Педагогика и психология. 2012. № 1. С. 150–154.
Люсин Д. В. Современные представления об эмоциональном интеллекте // Социальный интеллект: Теория, измерение, исследования / под ред. Д.В. Люсина, Д.В. Ушакова. М. : Институт психологии РАН, 2004. С. 29–36.
Робертс Р.Д., Мэттьюс Дж., Зайднер М., Люсин Д.В. Эмоциональный интеллект: проблемы теории, измерения и применения на практике // Психология. Журнал Высшей школы экономики. 2004. Т. 1. № 4. С. 3–26.
References:
Andreeva I.N. Emotsionalnyiy intellekt kak fenomen sovremennoy psihologii. Novopolotsk : PGU, 2011. 388 s.
Vahrusheva L.N. Vyirazhennost strukturnyih i kachestvennyih harakteristik emotsionalnogo intellekta na etape yunosti i ranney vzroslosti : avtoref. dis. … kand. psihol. nauk. M., 2011. 20 s.
Gribkova O.V. Vzaimosvyaz lichnostnoy trevozhnosti i emotsionalnogo intellekta u studentov mladshih kursov gumanitarnyih spetsialnostey // Vestnik Samarskoy gumanitarnoy akademii. Seriya: Psihologiya. 2012. № 1 (11). S. 3–8.
Krasnopolskaya N.S. Vzaimosvyaz emotsionalnogo intellekta i zhiznestoykosti studentov vuza // Vestnik Bryanskogo gosudarstvennogo universiteta. Seriya: Pedagogika i psihologiya. 2012. № 1. S. 150–154.
Lyusin D.V. Sovremennyie predstavleniya ob emotsionalnom intellekte // Sotsialnyiy intellekt: Teoriya, izmerenie, issledovaniya / pod red. D.V. Lyusina, D.V. Ushakova. M.: Institut psihologii RAN, 2004. S. 29–36.
Roberts R.D., Mettyus Dzh., Zaydner M., Lyusin D.V. Emotsionalnyiy intellekt: problemyi teorii, izmereniya i primeneniya na praktike // Psihologiya. Zhurnal Vyisshey shkolyi ekonomiki. 2004. T. 1. № 4. S. 3–26.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).