ФЕНОМЕН РЕЛИГИИ В КОНТЕКСТЕ СОВРЕМЕННОГО СВЕТСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ
Abstract
В статье рассматривается проблема выявления сущности религии как исторически динамичного феномена в контексте современного светского образования.
Downloads
References
Карпов А.О. Современная теория научного образования: проблемы становления // Вопросы философии. 2010. № 5. С. 15–25.
Ницше Ф. Антихрист. Проклятие христианству // Собр. соч. в 2-х т. Т. 2. М. : Мысль, 1996. 829 с.
Франк С.Л. О невозможности философии // Франк С. Русское мировоззрение. СПб. : Наука, 1996. С. 88–95.
Трубецкой Е.Н. Смысл жизни. М. : Республика, 1994. С. 47–48.
Зеньковский В.В. Основы христианской философии. М. : "Канон +", 1996. 560 с.
Бультман Р. Новый Завет и мифология. Проблема демифологизации новозаветного провозвестия // Вопросы философии. 1992. № 11. С. 86–114.
Соловьев В.С. Краткая повесть об антихристе // Соловьев В.С. Соч. в 2-х т. Т. 2.
Дынин Б.С.Онтологическая диалогичность мира: признание трансцендентного // Вопросы философии. 2010. № 5. С. 105–114.
Захаров В.Д. Размышления о природе веры. Дихотомия Бога // Вопросы философии. 2010. № 5. С. 91–104.
Планк М. Религия и естествознание // Вопросы философии. 1990. № 8. С. 25–36.
Борхес Х.Л. Коллекция. СПб. : Северо-Запад, 1992. 639 с.
Тейяр де Шарден П. Феномен человека. М. : Наука, 1987. 240 с.
Мережковский Д. С. Не святая Русь //Акрополь. М. : Кн. палата, 1991. 352 с.
Фромм Э. Человек для себя. Минск : Издатель В.П. Ильин, 1997. 416 с.
Лоренц К. Восемь смертных грехов... // Вопросы философии. 1992. № 3. С. 39–53.
Франк С.Л. Непостижимое // Франк С.Л. Сочинения. М. : Правда, 1990. 608 с.
Найдыш В.М. Философия мифологии. От античности до эпохи романтизма. М. : Гардарики, 2002. 554 с.
Шопенгауэр А. Мир как воля и представление. В 2-х т. Т. 2. М. : Наука, 1993. С. 125–626.
Камю А. Бунтующий человек. М. : Политиздат, 1990. 415 с.
Франк С.Л. Философия и жизнь // Франк С.Л. Русское мировоззрение. СПб : Наука, 1996.
Къеркегор С. Страх и трепет. М. : Республика, 1993. 109 с.
Гоголь Н.В. Духовная проза. М. : Русская книга, 1992. 560 с.
Рьюз М. Наука и религия: по-прежнему война? // Вопросы философии. 1991. № 2. С. 36–58.
Ясперс К. Истоки истории и ее цель // Ясперс К. Смысл и назначение истории. М., 1991. С. 28–288.
Фрейд З. Злободневное рассуждение о войне и смерти // Фрейд З. Болезнь культуры. М. : АСТ, 2014.
Тиллих. П. Мужество быть // Тиллих П. Избранное: Теология культуры. М.: Юрист, 1995. 479 с.
Гаджиев К.С. В защиту пантеизма // Вопросы философии. 2015. № 8. С. 191–202.
Вышегородцева О.В. Пантеизм // Новая философская энциклопедия // http://iph.ras.ru/elib/2253.html
Сакс Дж. Границы секуляризации // Вопросы философии. 2013. № 4. С. 20–27.
Киселев Г.С. Новая религиозность как проблема сознания // Вопросы философии. 2002. № 5. С. 173–182.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).