РОЛЬ РЕЧЕВОЙ РЕГУЛЯЦИИ В ОРГАНИЗАЦИИ ЭФФЕКТИВНОЙ СОВМЕСТНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ДОШКОЛЬНИКОВ
Abstract
В статье рассматриваются основные блоки системы осознанной саморегуляции. Представлены эмпирические результаты влияния речевой регуляции на эффективность совместной деятельности дошкольников. Приведен качественный анализ, позволяющий раскрыть специфику достижения результата совместной деятельности дошкольников с помощью регулирующей функции речи.
Downloads
References
Белых А.С. Автономность как тип системной организации регуляции совместной деятельности в дошкольном возрасте // Сборник международной научной конференции. 2016. [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://toptodoc.ru/socialno-psihologicheskie-problemi-sovremennoj-semi.html
Белых А.С., Смирнова Я.К. Структурная организация совместной деятельности дошкольников с автономным типом саморегуляции // Сборник «Ананьевские чтения 2017. Преемственность в психологической науке: В.М. Бехтерев, Б.Г. Ананьев, Б.Ф. Ломов». СПб : Айсинг, 2017. С. 91–92.
Гордеева Т.Г. Регулирующая функция речи и произвольное поведение детей // Молодой ученый. 2013. № 8. С. 391–393.
Прыгин Г.С. Критерий эффективности саморегуляции как основа для построения регуляторной теории личности // Соц. психология. Практика. Теория. Эксперимент. Ярославль, 2000. С. 64–67.
Прыгин Г.С. Психология самостоятельности. Набережные Челны : Изд-во Института управления, 2009. 408 с.
Смирнова Я.К., Белых А.С. Компоненты структуры регуляции совместной деятельности дошкольников // Инновации в науке. 2015. № 46. С. 105–112.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).