СУБЪЕКТИВНАЯ КАРТИНА ЖИЗНИ У ПОДРОСТКОВ С НАРКОТИЧЕСКОЙ ЗАВИСИМОСТЬЮ
Abstract
Аннотация: в статье проанализированы особенности субъективной картины жизни подростков с наркотической зависимостью. Выявлены различия субъективной картины жизни в событийной наполненности периодов жизни, а также отношение подростков к собственному будущему. В статье показано, что субъективная картина жизни определяется спецификой системы ценностных ориентаций.
Downloads
References
Список литературы
Выготский Л.С. Психология развития ребенка. М.: Смысл, 2004. 512 с.
Головаха Е.И. Психологическое время личности. М.: Смысл, 2008. 267с.
Здравомыслов А.Г. Потребности. Интересы. Ценности. М.: Политиздат, 1986. 223с.
Леонтьев А.Н. Образ мира: Мир психологии, 2003. № 4. С. 11-18.
Фролова Н.В. Ориентация на будущее у делинквентных подростков //Человек в трудной жизненной ситуации: материалы Всероссийской научно-практической конференции с международным участием (Барнаул, 28 ноября 2014г.) / Под ред. Н.З. Кайгородовой. Барнаул: Изд-во Алт. гос. ун-та, 2015. С. 291-294.
References:
Vygotsky L.S. Child Development Psychology. M .: Sense, 2004. 512 s.
Golovakha E.I. Psychological time of personality. M .: Sense, 2008. 267 s.
Zdravomyslov A.G. Needs. Interests. Values. Moscow: Politizdat, 1986. 223 s
Leontiev A.N. The image of the world: The World of Psychology, 2003. № 4. S. 11-18.
Frolova N.V. Orientation of the future for delinquent adolescents // Man in a difficult life situation: materials of the All-Russian scientific and practical conference with international participation (Barnaul, November 28, 2014) / Ed. N.S. Kaigorodova. Barnaul: Publishing house Alt.-to, 2015. C. 291-294.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).