РОЛЬ ВУЗОВСКОГО И ПОСЛЕВУЗОВСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ В ФОРМИРОВАНИИ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ИДЕНТИЧНОСТИ СУДЕБНОГО ПРИСТАВА-ИСПОЛНИТЕЛЯ
Abstract
Аннотация: в статье рассмотрены подходы к пониманию профессиональной идентичности. Проанализирована роль образования и обучения в профессиональном становлении юриста. Рассмотрено различие структуры профессиональной идентичности на стадии вузовского и послевузовского образования.
Downloads
References
Список литературы:
Джанерьян С.Т. Системный подход к изучению профессиональной Я концепции Вестник Оренбургского университета. 2005. №4. С. 156-163.
Рикель А.М. Профессиональная Я-концепция и профессиональная идентичность в структуре самосознания личности. Часть 1 Психологические исследования: электрон. науч. журн. 2011. N 2(16).
М.С. Яницкий, А.В. Серый Ценностно-смысловая парадигма как методологическая основа оценки и прогнозирования развития личности // Личностное развитие: прогностические модели, факторы, вариативность. Коллективная монография. Томск, ТГПУ, 2008. С. 71-93.
References:
Dzhaner'jan S.T. Sistemnyj podhod k izucheniju professional'noj Ja koncepcii Vestnik Orenburgskogo universiteta. 2005. №4. S. 156-163.
Rikel' A.M. Professional'naja Ja-koncepcija i professional'naja identichnost' v strukture samosoznanija lichnosti. Chast' 1 Psihologicheskie issledovanija: jelektron. nauch. zhurn. 2011. N 2(16).
M.S. Janickij, A.V. Seryj Cennostno-smyslovaja paradigma kak metodologicheskaja osnova ocenki i prognozirovanija razvitija lichnosti // Lichnostnoe razvitie: prognosticheskie modeli, faktory, variativnost'. Kollektivnaja monografija. Tomsk, TGPU, 2008. S. 71-93.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).