ТЕОРЕТИЧЕСКИЕ ВОПРОСЫ ИЗУЧЕНИЯ ЛИЧНОСТНЫХ ЦЕННОСТЕЙ МУНИЦИПАЛЬНЫХ СЛУЖАЩИХ
Abstract
Аннотация: В статье обозначены философский, психологический подходы к определению ценностей и представлены различные точки зрения на то, что именно понимают под «ценностью» российские и зарубежные авторы. Обозначена проблема содержания ценностных ориентаций в профессиональной деятельности, в частности на государственной и муниципальной службе.
Abstract: The article outlines the philosophical, psychological approaches to the definition of values and presented a different perspective on what is meant by "value" of the Russian and foreign authors. Marked the content of value orientations in professional activities, particularly at the state and municipal service.
Ключевые слова: ценности, ценностные ориентации, личностные ценности, профессиональная деятельность, муниципальные служащие, государственные служащие Abstract:
Key words: values, value orientations, personal values, professional activity, municipal employees, government employees
Downloads
References
Список литературы:
Биктимирова Н.А. Особенности содержания и структуры ценностных ориентаций государственных служащих: Автореф. дисс…канд. психол. наук. – М., 2006.- 62 с.
Братусь Б.С. К проблеме человека в психологии. // Вопросы психологии. - 1997.- № 5. - С. 3-19.
Выготский Л.С. Педагогическая психология / под ред. В.В. Давыдова. - М.: Педагогика-Пресс, 1996. – 536 с.
Гусева Г.А. Формирование ценностных ориентаций государственных служащих: Автореф. дисс…канд. психол. наук. – М., 1999.- 57 с.
Зазыкин В.Г. Обобщенные психологические характеристики государственных служащих систем федерального и регионального управления. // Вестник ТГУ. - 1998. - выпуск 1. - С. 69-76.
Каширский Д.В. Психология личностных ценностей: Автореф. дисс…. докт. психол. наук. – М., 2014. – 58 с.
Калугин А.Ю. Ценностная направленность личности как выражение смыслообразующей активности: структура, динамика и функции в структуре интегральной индивидуальности (на материале студенчества). Дисс. ... канд. психол. наук. – Пермь, 2015. – 179 с.
Леонтьев Д.А. От социальных ценностей к личностным: социогенез и феноменология ценностной регуляции деятельности. // Вестник моек, унта. Сер. 14. Психология. - 1996. - № 4. - с.35-44.
Сурженко Л.В. Ценности личности: философский и психологический анализ понятия. // Научный журнал КубГАУ. – 2011. - № 65(01). - С. 2-11.
Уколова М.А. Взаимосвязь жизненных ценностей и профессиональной компетентности муниципальных служащих. // Психология в экономике и управлении. – 2013. - № 1. - С. 82-84.
Франкл В. Человек в поисках смысла: Пер. С англ. и нем. - М.: Прогресс, 1990. – 368 с.
Яницкий, М.С. Ценностные ориентации личности как динамическая система. – Кемерово : Кузбассвузиздат, 2000. – 204 с.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).