ФОРМИРОВАНИЕ РЕФЛЕКСИВНЫХ УМЕНИЙ БУДУЩИХ МЕНЕДЖЕРОВ В ХОДЕ АНАЛИЗА КОНКРЕТНЫХ СИТУАЦИЙ
Abstract
Аннотация. В статье анализируются требования к подготовке будущих менеджеров и положения профессионального стандарта; выявляются основные умения, связанные с рефлексивной деятельностью управленца. Раскрывается сущность метода анализа конкретных ситуаций в обучении, позволяющего качественно изменить педагогический процесс и взаимодействие его непосредственных его участников в профессиональном образовании.
Annotation. The article analyzes the requirements for preparing future managers and provisions of professional standards; identifies the main skills associated with reflective of the Manager's activities. The essence of the method of analysis of specific situations in training, to qualitatively change the educational process and its interaction direct participants in vocational education.
Ключевые слова: профессиональное образование, рефлексивные умения, анализ конкретных ситуаций.
Key words: professional education, reflective skills, analysis of specific situations.
Downloads
References
Список литературы:
Государственный образовательный стандарт. 0515000 Менеджмент (по областям и отраслям применения). Режим доступа: https://eduscan.net/standart/080507
Махотин Д. А. Метод анализа конкретных ситуаций (кейсов) как педагогическая технология // Вестник РМАТ . – 2014. - № 1.
Потемкин Н.А. «Отличия профессионального стандарта от образовательного стандарта» Режим доступа: https://infourok.ru/
Приказ Минтруда РК от 06.10.2015 N 691н "Об утверждении профессионального стандарта "Специалист по управлению персоналом" (Зарегистрировано в Минюсте РК 19.10.2015 N 39362)
Фроловская М.Н. Преподаватель – Студент: возможность понимания //
Alma mater (Вестник высшей школы). 2005. - № 10. - С. 29-33.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).