POSSIBILITIES OF MICROSOFT POWERPOINT IN PREPARING FUTURE TEACHERS FOR INTERACTIVE INTERACTION BETWEEN PARTICIPANTS OF EDUCATIONAL RELATIONS
УДК 378
Abstract
This article is devoted to the consideration of the possibilities of Microsoft PowerPoint in the preparation of future teachers for the interactive interaction of participants of educational relations. In addition, the functions of Microsoft PowerPoint multimedia presentation preparation software as a comprehensive means of providing visibility, active dialogue interaction in the educational process, as components of interactive interaction between participants of educational relations are investigated.
Downloads
References
Аверьянова Т.А. Проблема цифровых образовательных ресурсов в преподавании технологии // Психология и педагогика: методика и проблемы практического применения. 2009. № 5-3. С. 12–16.
Атдаева О.Г., Маммедова Г. Информационные технологии в образовании // Вестник науки. 2023. Т. 4, № 4(61). С. 218–221.
Бойко Л.В., Лобанова Е.М., Терехова М.Д. Использование программы Microsoft PowerPoint на уроках математики // Символ науки: международный научный журнал. 2021. № 3. С. 114–116.
Джабраилов Х.А., Хакимова М.Р., Амерханова Г.Ш. Применение мультимедийных технологий в обучении информационным технологиям // Журнал прикладных исследований. 2023. № 6. С. 147–150.
Донина И.А., Воднева С.Н., Донина Е.Е. Развитие управленческой культуры будущих педагогов средствами информационно-коммуникационных технологий // Проблемы современного педагогического образования. 2020. № 69-1. С. 189–192.
Комарова И.В. Интерактивное образовательное взаимодействие подростков в процессе обучения // Вестник Оренбургского государственного университета. 2012. № 2(138). С. 90–96.
Лях Ю.А., Донина И.А. Современные подходы к определению ролей учителя // Проблемы современного педагогического образования. 2019. № 62-1. С. 179–183.
Малышкина Л.И. Использование презентаций PowerPoint и слайд-фильмов в обучении иностранному языку // Научно-методический электронный журнал "Концепт". 2013. № 1. С. 221–228.
Насырова Б.Х., Азарян М.А., Киракосян Г.О. Информационные технологии в образовании // Достижения науки и образования. 2021. № 4(76). С. 54–56.
Приказ Министерства образования и науки Российской Федерации от 22.02.2018 № 121 «Об утверждении федерального государственного образовательного стандарта высшего образования - бакалавриат по направлению подготовки 44.03.01 Педагогическое образование».
URL: https://base.garant.ru/71897858/.
References:
Aver'yanova T.A. Problema cifrovyh obrazovatel'nyh resursov v prepodavanii tekhnologii // Psihologiya i pedagogika: metodika i problemy prakticheskogo primeneniya. 2009. No 5-3. P. 12–16.
Atdaeva O.G., Mammedova G. Informacionnye tekhnologii v obrazovanii // Vestnik nauki. 2023. Vol. 4, No 4(61). P. 218–221.
Bojko L.V., Lobanova E.M., Terekhova Ispol'zovanie programmy Microsoft PowerPoint na urokah matematiki // Simvol nauki: mezhdunarodnyj nauchnyj zhurnal. 2021. No 3. P. 114–116.
Dzhabrailov H.A., Hakimova M.R., Amerhanova G.SH. Primenenie mul'timedijnyh tekhnologij v obuchenii informacionnym tekhnologiyam // ZHurnal prikladnyh issledovanij. 2023. No 6. P. 147–150.
Donina I.A., Vodneva S.N., Donina E.E. Razvitie upravlencheskoj kul'tury budushchih pedagogov sredstvami informacionno-kommunikacionnyh tekhnologij // Problemy sovremennogo pedagogicheskogo obrazovaniya. 2020. No 69-1. P. 189–192.
Komarova I.V. Interaktivnoe obrazovatel'noe vzaimodejstvie podrostkov v processe obucheniya // Vestnik Orenburgskogo gosudarstvennogo universiteta. 2012. No 2(138). P. 90–96.
Lyah YU.A., Donina I.A. Sovremennye podhody k opredeleniyu rolej uchitelya // Problemy sovremennogo pedagogicheskogo obrazovaniya. 2019. No 62-1. P. 179–183.
Malyshkina L.I. Ispol'zovanie prezentacij PowerPoint i slajd-fil'mov v obuchenii inostrannomu yazyku // Nauchno-metodicheskij elektronnyj zhurnal "Koncept". 2013. No T1. S. 221–228.
Nasyrova B.H., Azaryan M.A., Kirakosyan G.O. Informacionnye tekhnologii v obrazovanii // Dostizheniya nauki i obrazovaniya. 2021. No 4(76). P. 54–56.
Prikaz Ministerstva obrazovaniya i nauki Rossijskoj Federacii ot 22.02.2018 № 121 «Ob utverzhdenii federal'nogo gosudarstvennogo obrazovatel'nogo standarta vysshego obrazovaniya - bakalavriat po napravleniyu podgotovki 44.03.01 Pedagogicheskoe obrazovanie». URL: https://base.garant.ru/71897858/.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).