POSSIBILITIES OF MICROSOFT POWERPOINT IN PREPARING FUTURE TEACHERS FOR INTERACTIVE INTERACTION BETWEEN PARTICIPANTS OF EDUCATIONAL RELATIONS

УДК 378

  • Tatjana Gennadjevna Shirina Yaroslav the Wise Novgorod State University Email: tatjana.shirina@mail.ru
  • Ekaterina Evgenievna Donina Yaroslav the Wise Novgorod State University Email: Ekaterina.Donina@novsu.ru
  • Valeria Andreevna Osipova Yaroslav the Wise Novgorod State University Email: s248252@std.novsu.ru
Keywords: Microsoft PowerPoint, informatisation of education, IT-technologies in education, interactive interaction of participants of educational relations

Abstract

This article is devoted to the consideration of the possibilities of Microsoft PowerPoint in the preparation of future teachers for the interactive interaction of participants of educational relations. In addition, the functions of Microsoft PowerPoint multimedia presentation preparation software as a comprehensive means of providing visibility, active dialogue interaction in the educational process, as components of interactive interaction between participants of educational relations are investigated.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Tatjana Gennadjevna Shirina, Yaroslav the Wise Novgorod State University

Candidate of Pedagogical Sciences, associate Professor of the Department of Bilingual Education

Ekaterina Evgenievna Donina, Yaroslav the Wise Novgorod State University

Assistant of the Department of Technological and Art Education,

Postgraduate student of the Department of Pedagogy

Valeria Andreevna Osipova, Yaroslav the Wise Novgorod State University

Student

References

Аверьянова Т.А. Проблема цифровых образовательных ресурсов в преподавании технологии // Психология и педагогика: методика и проблемы практического применения. 2009. № 5-3. С. 12–16.

Атдаева О.Г., Маммедова Г. Информационные технологии в образовании // Вестник науки. 2023. Т. 4, № 4(61). С. 218–221.

Бойко Л.В., Лобанова Е.М., Терехова М.Д. Использование программы Microsoft PowerPoint на уроках математики // Символ науки: международный научный журнал. 2021. № 3. С. 114–116.

Джабраилов Х.А., Хакимова М.Р., Амерханова Г.Ш. Применение мультимедийных технологий в обучении информационным технологиям // Журнал прикладных исследований. 2023. № 6. С. 147–150.

Донина И.А., Воднева С.Н., Донина Е.Е. Развитие управленческой культуры будущих педагогов средствами информационно-коммуникационных технологий // Проблемы современного педагогического образования. 2020. № 69-1. С. 189–192.

Комарова И.В. Интерактивное образовательное взаимодействие подростков в процессе обучения // Вестник Оренбургского государственного университета. 2012. № 2(138). С. 90–96.

Лях Ю.А., Донина И.А. Современные подходы к определению ролей учителя // Проблемы современного педагогического образования. 2019. № 62-1. С. 179–183.

Малышкина Л.И. Использование презентаций PowerPoint и слайд-фильмов в обучении иностранному языку // Научно-методический электронный журнал "Концепт". 2013. № 1. С. 221–228.

Насырова Б.Х., Азарян М.А., Киракосян Г.О. Информационные технологии в образовании // Достижения науки и образования. 2021. № 4(76). С. 54–56.

Приказ Министерства образования и науки Российской Федерации от 22.02.2018 № 121 «Об утверждении федерального государственного образовательного стандарта высшего образования - бакалавриат по направлению подготовки 44.03.01 Педагогическое образование».

URL: https://base.garant.ru/71897858/.

References:

Aver'yanova T.A. Problema cifrovyh obrazovatel'nyh resursov v prepodavanii tekhnologii // Psihologiya i pedagogika: metodika i problemy prakticheskogo primeneniya. 2009. No 5-3. P. 12–16.

Atdaeva O.G., Mammedova G. Informacionnye tekhnologii v obrazovanii // Vestnik nauki. 2023. Vol. 4, No 4(61). P. 218–221.

Bojko L.V., Lobanova E.M., Terekhova Ispol'zovanie programmy Microsoft PowerPoint na urokah matematiki // Simvol nauki: mezhdunarodnyj nauchnyj zhurnal. 2021. No 3. P. 114–116.

Dzhabrailov H.A., Hakimova M.R., Amerhanova G.SH. Primenenie mul'timedijnyh tekhnologij v obuchenii informacionnym tekhnologiyam // ZHurnal prikladnyh issledovanij. 2023. No 6. P. 147–150.

Donina I.A., Vodneva S.N., Donina E.E. Razvitie upravlencheskoj kul'tury budushchih pedagogov sredstvami informacionno-kommunikacionnyh tekhnologij // Problemy sovremennogo pedagogicheskogo obrazovaniya. 2020. No 69-1. P. 189–192.

Komarova I.V. Interaktivnoe obrazovatel'noe vzaimodejstvie podrostkov v processe obucheniya // Vestnik Orenburgskogo gosudarstvennogo universiteta. 2012. No 2(138). P. 90–96.

Lyah YU.A., Donina I.A. Sovremennye podhody k opredeleniyu rolej uchitelya // Problemy sovremennogo pedagogicheskogo obrazovaniya. 2019. No 62-1. P. 179–183.

Malyshkina L.I. Ispol'zovanie prezentacij PowerPoint i slajd-fil'mov v obuchenii inostrannomu yazyku // Nauchno-metodicheskij elektronnyj zhurnal "Koncept". 2013. No T1. S. 221–228.

Nasyrova B.H., Azaryan M.A., Kirakosyan G.O. Informacionnye tekhnologii v obrazovanii // Dostizheniya nauki i obrazovaniya. 2021. No 4(76). P. 54–56.

Prikaz Ministerstva obrazovaniya i nauki Rossijskoj Federacii ot 22.02.2018 № 121 «Ob utverzhdenii federal'nogo gosudarstvennogo obrazovatel'nogo standarta vysshego obrazovaniya - bakalavriat po napravleniyu podgotovki 44.03.01 Pedagogicheskoe obrazovanie». URL: https://base.garant.ru/71897858/.

Published
2023-09-27
How to Cite
1. Shirina T. G., Donina E. E., Osipova V. A. POSSIBILITIES OF MICROSOFT POWERPOINT IN PREPARING FUTURE TEACHERS FOR INTERACTIVE INTERACTION BETWEEN PARTICIPANTS OF EDUCATIONAL RELATIONS // Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University, 2023. Vol. 5. № 3. P. 120-129. URL: http://bppasu.ru/article/view/13588.