ТРЕНИНГ ЛИЧНОСТНОГО РОСТА КАК ФОРМА РАБОТЫ ПО ПОВЫШЕНИЮ МОТИВАЦИИ К ТРУДУ В МОЛОДОСТИ
Abstract
Мотивация одна из сложных механизмов жизнедеятельности человека и её изучение непосредственно связано с поиском источников деятельности. В.Н. Мясищев писал о том, что результаты, которых достигает человек в своей жизни, лишь на 20-30% зависят от его интеллекта, а на 70-80% - от мотивов, которые его побуждают определенным образом, направляя и ведя к выполнению поставленных перед собой целям, поэтому именно в мотивации заключён механизм личной активности или заинтересованность человека к той или иной деятельности. Мотивация запускает процесс побуждения к достижению поставленных целей, благодаря чему появляется нацеленность личности на удовлетворение своих потребностей, активность и определение своей ориентации в жизни.
Downloads
References
Баранова О.В. Мотивация социально-педагогической деятельности и её развитие у студентов педагогического колледжа [Текст] / О.В. Баранова. - Иркутск, 2002. - 154 с.
Большой толковый словарь терминов по психиатрии [Текст] / В.А. Жмуров. - М.: Джангар, 2010. - 864 с.
Залевский Г.В. Введение в клиническую психологию [Текст]: учеб. Пособие для студ. Учреждений высш. проф. образования / Г.В. Залевский. - М.: Издательский центр «Академия», 2012. - 208с.
Ильин Е.П. Мотивация и мотивы [Текст] / Е.П. Ильин. - СПб.: Питер, 2009. - 512 с.
Кулагина И.Ю. Психология развития и возрастная психология [Текст] / И.Ю. Кулагина, В.Н. Колюцкий. - М.: Трикста, 2011. – 432с.
Организационная психология: тексты лекций [Текст]: учебное пособие/ М.В. Шамардина. Барнаул: Изд-во Алт.ун-та, 2014. – С.121-162.
Ричи Ш. Управление мотивацией. 12 факторов мотивации [Текст] / П. Мартин, Ш. Ричи. - М.: ЮНИТИ-Дана, 2009. – 400с.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).