THE IMPORTANCE OF SPATIAL-TEMPORAL REPRESENTATIONS IN THE DEVELOPMENT OF SPEECH AND THINKING OF CHILDREN

  • Lyudmila Povstyan Kokshetau University named after Abai Myrzakhmetov Email: Povstyan1946@mail.ru
  • Marina Stepchenko Email: Stepchenkoav@mail.ru
  • Mikhail Yatsenko Altai State University Email: mich.yatsenko@gmail.com
Keywords: speech activity, play, space, mastering and mastering space, position of activity, assimilation, accommodation, three-term speech form.

Abstract

The article presents the experience of using the play space in order to stimulate the mental development and speech activity of children suffering from general speech underdevelopment, in the practice of psychological support for speech therapist classes.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Список литературы:

1. Алексеева Л.Ф. Системный подход к исследованию активности человека // Сибирский психологический журнал СПЖ. 2018. № 5. С. 53–61.
2. Веккер Л.М. Психика и реальность: единая теория психических процессов. М. : "Смысл", 2000. 679 с.
3. Зеньковсий В.В. Психология детства. М. : Академия,1996. 265с.
4. Небылицин В.Д. Избранные психологические труды / под ред. Б.Ф. Ломова. М. : Педагогика. 440с.
5. Пиаже Ж. Речь и мышление ребенка. М. : Римис, 2008. 436 с.
6. Сеченов И.М. Избранные философские и психологические произведения. М. : Политиздат, 1947. 451с.
7. Хайдеггер М. Искусство и пространство / Самосознание европейской культуры ХХ века. М. : Политиздат, 1991. 366 с.
8. Эльконин Д.Б. Введение в психологию развития в традициях культурно-исторической концепции Л.С. Выготского. М. : «Тривола», 1994. 168 c.
References:

1. Alekseeva L.F. Sistemnyj podhod k issledovaniyu aktivnosti cheloveka // Sibirskij psihologicheskij zhurnal SPZH. 2018. № 5. P. 53–61.
2. Vekker L.M. Psihika i real'nost': edinaya teoriya psihicheskih processov. M. : "Smysl", 2000. 679 p.
3. Zen'kovsij V.V. Psihologiya detstva. M. : Akademiya,1996. 265 p.
4. Nebylicin V.D. Izbrannye psihologicheskie trudy / pod red. B.F. Lomova. M. : Pedagogika. 440 p.
5. Piazhe ZH. Rech' i myshlenie rebenka. M. : Rimis, 2008. 436 p.
6. Sechenov I.M. Izbrannye filosofskie i psihologicheskie proizvedeniya. M. : Politizdat, 1947. 451p.
7. Hajdegger M. Iskusstvo i prostranstvo / Samosoznanie evropejskoj kul'tury HKH veka. M. : Politizdat, 1991. 366 p.
8. El'konin D.B. Vvedenie v psihologiyu razvitiya v tradiciyah kul'turno-istoricheskoj koncepcii L.S. Vygotskogo. M. : «Trivola», 1994. 168 p.
Published
2021-11-23
How to Cite
1. Povstyan L., Stepchenko M., Yatsenko M. THE IMPORTANCE OF SPATIAL-TEMPORAL REPRESENTATIONS IN THE DEVELOPMENT OF SPEECH AND THINKING OF CHILDREN // Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University, 2021. Vol. 3. № 4. P. 107-114. URL: http://bppasu.ru/article/view/10617.