THE ROLE OF SECONDARY PROFESSIONAL EDUCATION OF SCIENTIFIC-PEDAGOGICAL PERSONNEL IN CONDITIONS OF MODERNIZATION OF HIGHER EDUCATION IN RUSSIA
Abstract
The article deals with the role of additional professional education of scientific-pedagogical personnel of Russia in the overall system of continuing professional education; trends and problems of development high school in Russia at the present stage; an analysis of the additional professional education system teaching staff as a factor in modernization of higher education in the country.
Downloads
References
1. Закон Российской Федерации «Об образовании» от 10 июля 1992 г. [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_1888/
2. О Концепции модернизации российского образования на период до 2010 года. Распоряжение Правительства Российской Федерации от 29 декабря 2001 г. № 1756-р. [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://docs.cntd.ru/document/901816019
3. Федеральный закон от 22.08.1996 № 125-ФЗ (ред. от 03.12.2011) «О высшем и послевузовском профессиональном образовании». [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://www.consultant.ru/document/cons_
4. Федеральный закон от 21 апреля 2011 г. № 71-ФЗ «О внесении изменений в статьи 17.15 и 31.9 Кодекса Российской Федерации об административных правонарушениях и статью 21 Федерального закона «Об исполнительном производстве»» // Российская газета от 27 апреля 2011 г. № 90.
5. VII съезд Российского Союза ректоров высших учебных заведений : стенографический отчет. М. : Логос, 2003. 232 с.
6. Мухина Т.Г., Копосов Е.В., Бородачев В.В. История и перспективы развития отечественной системы дополнительного профессионального образования в условиях высшей школы : монография. Н. Новгород : Изд-во ННГАСУ, 2013. С. 4–5.
7. "Коммерсантъ". № 46 от 18.03.2019. [Электронный ресурс]. Режим доступа: https://www.kommersant.ru/doc/3540086.
References:
1. Zakon Rossiyskoy Federatsii «Ob obrazovanii» ot 10 iyulya 1992 g. [Elektronnyy resurs]. Rezhim dostupa: http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_1888/
2. O Kontseptsii modernizatsii rossiyskogo obrazovaniya na period do 2010 goda. Rasporyazheniye Pravitelstva Rossiyskoy Federatsii ot 29 dekabrya 2001 g. № 1756-r. [Elektronnyy resurs]. Rezhim dostupa: http://docs.cntd.ru/document/901816019
3. Federalnyy zakon ot 22.08.1996 № 125-FZ (red. ot 03.12.2011) «O vysshem i poslevuzovskom professionalnom obrazovanii». [Elektronnyy resurs]. Rezhim dostupa: http://www.consultant.ru/document/cons_
4. Federalnyy zakon ot 21 aprelya 2011 g. № 71-FZ «O vnesenii izmeneniy v stati 17.15 i 31.9 Kodeksa Rossiyskoy Federatsii ob administrativnykh pravonarusheniyakh i statyu 21 Federalnogo zakona "Ob ispolnitelnom proizvodstve"» // Rossiyskaya gazeta ot 27 aprelya 2011 g. № 90.
5. VII syezd Rossiyskogo Soyuza rektorov vysshikh uchebnykh zavedeniy : stenograficheskiy otchet. M. : Logos. 2003. 232 р.
6. Mukhina T.G.. Koposov E.V.. Borodachev V.V. Istoriya i perspektivy razvitiya otechestvennoy sistemy dopolnitelnogo professionalnogo obrazovaniya v usloviyakh vysshey shkoly : monografiya. N. Novgorod : Izd-vo NNGASU. 2013. Р. 4–5.
7.Kommersant-46-ot-18-03-2019-[ehlektronnyj-resurs]-rezhim-dostupahttps://www.kommersant.ru/doc/3540086 (date: 27.04.18).
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).