Login or Register to make a submission.

Submission Preparation Checklist

As part of the submission process, authors are required to check off their submission's compliance with all of the following items, and submissions may be returned to authors that do not adhere to these guidelines.
  • Эта статья ранее не была опубликована, а также не представлена для рассмотрения и публикации в другом журнале (или дано объяснение этого в Комментариях для редактора).
  • Файл отправляемой статьи представлен в формате документа OpenOffice, Microsoft Word, RTF или WordPerfect.
  • Приведены полные интернет-адреса (URL) для ссылок там, где это возможно.
  • Текст набран с одинарным межстрочным интервалом; используется кегль шрифта в 12 пунктов; для выделения используется курсив, а не подчеркивание (за исключением интернет-адресов); все иллюстрации, графики и таблицы расположены в соответствующих местах в тексте, а не в конце документа.
  • Текст соответствует стилистическим и библиографческим требованиям, описанным в Руководстве для авторов, расположенном на странице «О журнале».
  • Если вы отправляете статью в рецензируемый раздел журнала, то выполнены требования документа Обеспечение слепого рецензирования.

Author Guidelines

Журнал

"Вестник психологии и педагогики Алтайского государственного университета" приглашает ученых, преподавателей, докторантов, аспирантов, магистрантов, студентов России и стран зарубежья – всех, кого волнуют психолого-педагогические проблемы, опубликовать результаты проведенных исследований.

Общие сведения

- журнал выпускается как в обычной свободной форме, так и в виде тематических выпусков по отдельным проблемам;

- материалы журнала размещаются в национальной информационно-аналитической системе РИНЦ (Российский индекс научного цитирования): www.elibrary.ru;

- с содержанием выпусков журнала можно будет познакомиться на сайте http://journal.asu.ru

- основные разделы: психология, педагогика.

- периодичность выхода журнала - 4 раза в год.

К публикации в электронном периодическом научно-методическом журнале "Вестник психологии и педагогики Алтайского государственного университета" принимаются ранее не опубликованные статьи и методические разработки, написанные на русском или английском языках в разделы журнала:

«Психология»

                         «Педагогика»

- общая психология;              

- возрастная психология;                              - клиническая психология;

- социальная психология;

- психология личности;

 - педагогическая психология.

 

- общая педагогика;

- история педагогики и образования;

- дидактика и теория воспитания;

- педагогика высшей школы;

-инновационные технологии обучения;

- современные проблемы образования.

 

В журнале также возможно размещение информации об издании монографий, учебников, учебных пособий и др. информации, которая может вызвать интерес у читателей. Стоимость размещения рекламной информации договорная.

Статьи проходят проверку на плагиат и сопровождаются  двусторонними слепыми рецензиями.

Максимальное число возвратов на доработку - два. После получения положительного заключения статья публикуется в ближайшем номере журнала бесплатно.  

Для публикации необходимо: 1) зарегистрироваться в качестве автора публикации на сайте. 2) выслать статью (в формате doc или docx)  на адрес: vpp@mc.asu.ru.   

Правила оформления статьи

Объем публикации 5-10 страниц машинописного текста.

Редактор - Word. Формат - А4

Поля - 2 см со всех сторон

Шрифт - Time New Roman

Размер шрифта для всей статьи (кроме аннотации, таблиц и рис.) - 14 пт.

Размер шрифта в аннотации, таблицах и на рисунках - 12 пт.

Абзацный отступ - 1 см.

Межстрочный интервал - в аннотации 1 (одинарный), в основном тексте статьи - 1,5 (полуторный).

Выравнивание по ширине страницы.

Страницы не нумеруются.

Все сокращения следует расшифровать.

Возможно использование только вертикальных рисунков и таблиц. Названия и номера рисунков должны быть указаны под рисунками. Названия и номера таблиц - над рисунками. При несоответствии требованиям объекты будут удалены.

Список литературы обязателен. Ссылки на цитируемую литературу даются цифрами в квадратных скобках, например, [2]. В случае необходимости указания страниц ссылка оформляется следующим образом: [2, с. 205].

Список литературы оформляется в алфавитном порядке в соответствии с ГОСТ 7.05-2008.

Книги

ФИО всех авторов. Название книги. Город: издательство, год. Количество страниц.

Пример:

Ральникова И.А., Гурова О.С., Иполитова Е.А. Жизненные перспективы личности: риски воспроизводства девиантного поведения.  Барнаул: Изд-во Алт. ун-та, 2012. 286 с.

Статьи из сборников

ФИО всех авторов. Название статьи. / Название сборника. Город: издательство, год.  Количество страниц или первая и последняя страница.

Пример:

Абульханова-Славская К.А. Жизненные перспективы личности // Психология личности и образ жизни. М.: Наука, 1987. С. 138-144.

Статьи из журнала

ФИО всех авторов. Название статьи. // Название журнала. Год. Номер. Первая и последняя страница.

Пример:

Моросанова В.И. Личностные аспекты саморегуляции произвольной активности человека // Психологический журнал. 2002. Том 23,  № 6. С. 5-17.

Internet-источник

Название источника. [Электронный ресурс]. - Режим доступа:

Пример:

Титаева Н.В., Маркеева А.Н. Формирование универсальных учебных действий на уроках и во внеурочное время по предметам искусства  // Проблемы и перспективы развития образования : материалы VI Междунар. науч. конф. Пермь : Меркурий, 2015. С. 44–47. URL: https://moluch.ru/conf/ped/archive/149/7561/ (дата обращения: 25.05.2019).

Ссылка на диссертацию или автореферат

Пример:

ФИО автора. Название работы: дис. … канд.  психол. наук. Город, год.  Количество страниц или первая и последняя страница.

Исаков М. В. Показатели и структура субъектности (на материале становления профессиональной субъектности у студентов ВУЗов): дис. … канд.  психол. наук.  М., 2008.  199 с.

Исаков М. В. Показатели и структура субъектности (на материале становления профессиональной субъектности у студентов ВУЗов): автореф. дис. … канд.  психол. наук.  М., 2008.  199 с.

Порядок размещения материалов:

1) УДК

2) название статьи (заглавными буквами, полужирный шрифт, выравнивание по центру, шрифт 14 пт., интервал 1,0) на русском

Пример:

ЦЕЛЕПОЛАГАНИЕ И ЦЕЛЕДОСТИЖЕНИЕ…

2) сведения об авторах:

- ФИО полностью на русском языке в именительном падеже (полужирный курсив, выравнивание по центру, шрифт 14 пт., интервал 1,0);

- полное название организации - место работы, должность каждого автора, страна, город (на русском в именительном падеже);

- адрес электронной почты для каждого автора;

Пример:

Иванова Екатерина Сергеевна

Алтайский государственный университет, магистрант, Барнаул, Россия

e-mail: catherin@mail.ru

3) аннотация на русском, объемом до 500 знаков (шрифт 12 пт., интервал 1,0);

4) ключевые слова (5-7) на русском  (шрифт 12 пт., интервал 1,0);

5) Перевод названия, сведения об авторах, аннотации, ключевых слов на английский язык.

6) текст статьи (шрифт 14 пт., интервал 1,5);

7) список литературы на русском по ГОСТ 7.05-2008 (шрифт 14 пт., интервал 1,0);

8) список литературы из букв латинского алфавита с помощью транслитератора (translit.net)

Оформление заявки на публикацию статьи

 Заявка на публикацию должна содержать 2 отдельных файла:

- авторское заявление (Фамилия – заявление);

 -научную статью (Фамилия – статья);

 

 

В редакцию журнала «Вестник психологии и педагогики Алтайского государственного университета»

от

Прошу опубликовать в журнале «Вестник психологии и педагогики Алтайского государственного университета» статью (заголовок статьи)

в разделе:

 

Авторы статьи:

 

Работа выполнена в (полное название учреждения)

 

Научный руководитель (для аспирантов, магистрантов, студентов)

 

Всю переписку по поводу публикации прошу вести с (ФИО полностью).

Мои координаты:

e-mail:

тел. (с кодом города)

сот. телефон

 

Мне известно, что я несу всю ответственность за содержание этой статьи и за сам факт её публикации

Дата соcтавления

ФИО (полностью)

Материалы просим направлять по электронной почте vpp@mc.asu.ru.  с пометкой "Публикация в журнале".

Благодарим за сотрудничество!

 

Privacy Statement

The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.

Our journal Publication Ethics and Publication Malpractice Statement is based, in large part, on the guidelines and standards developed by the Committee on Publication Ethics (COPE). The relevant duties and expectations of authors, reviewers, and editors of the journal are set out below.

RESPONSIBILITIES OF AUTHORS

By submitting a manuscript to Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State Univerity, the author(s) warrant that the manuscript is their own, original work and that it has neither been published previously nor is currently being considered for publication elsewhere. They also warrant that the sources of any ideas and/or words in the manuscript that are not their own have been properly attributed through appropriate citations and/or quotes.

An author should not normally publish manuscripts describing essentially the same research in multiple journals or publication venues. Such redundant publication is generally considered to constitute unethical publishing behavior, and if discovered may result in a manuscript under consideration being rejected, or a published article being retracted.

Authors of manuscripts reporting on original research should present an accurate account of the work performed, accompanied by an objective discussion of its significance. Underlying data should be represented accurately in the manuscript. The manuscript should contain sufficient detail and references to permit others to replicate the work. The fabrication of results and the making of fraudulent or knowingly inaccurate statements constitute unethical behavior and may be cause for rejection or retraction of a manuscript or published article.

Where the manuscript reports on commercial software, hardware, or other products, authors must include a declaration at the beginning of the manuscript in which they must either state that no conflict of interest exists or describe the nature of any potential conflict. All sources of financial support for the research should also be disclosed in the manuscript.

The author(s) of a manuscript agree that if the manuscript is accepted for publication in Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State Univerity, the published article will be copyrighted using a Creative Commons license. This license allows the author(s) to retain the copyright, but also allows others to freely copy, distribute, and display the copyrighted work, and derivative works based upon it, under certain specified conditions.

The authors’ names should be listed on the article in order of their contribution to the article, and all authors take responsibility for their own contributions. Only those individuals who have made a substantive contribution should be listed as authors; those whose contributions are indirect or marginal (e.g., colleagues or supervisors who have reviewed drafts of the work or provided proofreading assistance, and heads of research institutes/centers/labs) should be named in an “Acknowledgments” section at the end of the article, immediately preceding the Reference List. The corresponding author must ensure that all appropriate co-authors and no inappropriate co-authors are included on the article, and that all listed co-authors have seen and approved the final version of the article and agreed to its publication.

Where an author discovers a significant error or inaccuracy in an article of his/hers that has been published in Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State Univerity, he/she has an obligation to promptly notify the editors and cooperate with them to correct the article or retract it as appropriate.

RESPONSIBILITIES OF REVIEWERS

Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State Univerity reviewers perform work for the journal on a volunteer basis. Given that most of these individuals are in full-time employment, their reviewing activities for Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State Univerity must, by necessity, not be their top priority. Reviewers are free to decline invitations to review particular manuscripts at their discretion, for example, if their current employment workload and/or other commitments make it prohibitive for them to complete a review in a timely fashion and to do justice to the task in the available timeframe. They should also not accept manuscript review assignments for which they feel unqualified.

Reviewers who have accepted manuscript assignments are normally expected to submit their reviews within three weeks. They should remove themselves from the assignment if it becomes apparent to them at any stage that they do not possess the required expertise to perform the review, or that they may have a potential conflict of interest in performing the review (e.g., one resulting from competitive, collaborative, or other relationships or connections with any of the authors, institutions, or companies associated with the manuscript).

Privileged information or ideas obtained by reviewers through the peer review process must be kept confidential and not used for personal advantage. Any manuscripts received for review must be treated as confidential documents, and must not be shown to or discussed with others except as authorized by the Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State Univerity Editor.

When conducting their reviews, reviewers are asked to do so as objectively as possible, refraining from engaging in personal criticism of the author(s). They are encouraged to express their views clearly, explaining and justifying all recommendations made. They should always attempt to provide detailed and constructive feedback to assist the author(s) in improving their work, even if the manuscript is, in their opinion, not publishable.

Reviewers should identify in their reviews relevant published work that has not been cited by the author(s), together with any instances in which proper attribution of sources has not been provided. They should call to the responsible editor’s attention any major resemblances between a manuscript under consideration and other published articles or papers of which they are aware, as well as any concerns they might have in relation to the ethical acceptability of the research reported in the manuscript.

RESPONSIBILITIES OF EDITORS

The Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State Univerity Editor has ultimate responsibility for deciding if a manuscript submitted to Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State Univerity should be published, and in doing so is guided by the journal’s policies as determined by the Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State Univerity editorial board and constrained by such legal requirements as shall then be in force regarding libel, copyright infringement, and plagiarism. The Editor may consult with the Associate Editor and other members of the editorial team, as well as with reviewers, in making publication decisions.

The editors will evaluate manuscripts for their intellectual content without regard to the race, color, gender, sexual orientation, religious beliefs, ethnic origin, citizenship, or political philosophy of the author(s). They will not disclose any information about a manuscript under consideration to anyone other than the author(s), reviewers and potential reviewers, and in some instances the Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State Univerity editorial board members and the members of the Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State Univerity management team, as appropriate. Additionally, the editors will make every effort to ensure the integrity of the blind review process by not revealing the identity of the author(s) of a manuscript to the reviewers of that manuscript, and vice versa.

When evaluating a manuscript for publication, in addition to considering standard criteria pertaining to the rigor of the manuscript, the quality of its presentation, and its contribution to humanity’s stock of knowledge, the editors will also seek evidence that ethical harms have been minimized in the conduct of the reported research. They will question whether the benefits outweigh the harms in the particular study’s case. Since Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State Univerity welcomes the submission of manuscripts from any country, it is necessary to recognize that laws and regulations regarding research ethics and ethical approval vary worldwide. As such, the editors may need to seek clarification in this regard with the author(s) and request that they supply a letter from the relevant institutional ethics committee or board that approved the research.

The editors will be guided by CORE’s Guidelines for Retracting Articles when considering retracting, issuing an expressions of concern about, and issuing corrections pertaining to articles that have been published in our journal. They are committed to working closely with research organizations and institutions in line with CORE’s advice on Cooperation between Research Institutions and Journals on Research Integrity Cases

Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State Univerity is Open Access which means that all content is freely available without charge to the user or his/her institution. Users are allowed to read, download, copy, distribute, print, search, or link to the full texts of the articles in this journal without asking prior permission from the publisher or the author. This is in accordance with the BOAI definition of open access.