DISTANCE LEARNING FROM THE POINT OF VIEW OF QUALITY MANAGEMENT

  • Tatyana Bova Omsk State Technical University Email: tatjana-bova@rambler.ru
  • Evgeniya Drozdovich Omsk State Technical University Email: jeka_kach@mail.ru
  • Olga Zhukova Omsk State Technical University Email: ogzh@mail.ru
  • Olga Kuzmenko Email: fedotova109@rambler.ru
Keywords: distance learning, online platforms, online exam

Abstract

The article discusses issues related to finding ways to improve the online exam. Several types of requirements have been identified that must be met by an exam held in a distance form. Using the example of "Higher Mathematics" shows the use of new information technologies in organizing an exam in a distance form in technical disciplines, and also shows one of the scenarios for the exam, which was carried out at OmGTU.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Tatyana Bova , Omsk State Technical University

Candidate of Pedagogical Sciences, Associate Professor of Higher Mathematics Department

Evgeniya Drozdovich , Omsk State Technical University

Candidate of Pedagogical Sciences, Associate Professor of Higher Mathematics Department

Olga Zhukova , Omsk State Technical University

Candidate of Physical and Mathematical Sciences, Associate Professor of Higher Mathematics Department

Olga Kuzmenko

Candidate of Pedagogical Sciences

References

Список литературы:

1. Беленов О.Н., Форет И.В., Болдырихин А.А. Международный опыт трансформации современных образовательных систем в условиях распространения новой коронавирусной инфекции // Вестник Воронежского государственного университета. Серия: Проблемы высшего образования. 2021. № 1. С. 101–105.
2. Об организации образовательной деятельности в организациях, реализующих образовательные программы высшего образования и соответствующие дополнительные профессиональные программы, в условиях предупреждения распространения новой коронавирусной инфекции на территории Российской Федерации : приказ Минобрнауки России от 14.03.2020 № 397
3. Переслегин С.Б., Королёв А.А., Курашова С.А. Дистанционное образование. Принципиальные проблемы. Опыт апробации в техническом университете // Современное педагогическое образование. 2019. № 3. С. 24– 30.
4. Штыхно Д.А., Константинова Л.В., Гагиев Н.Н. Переход вузов в дистанционный режим в период пандемии: проблемы и возможные риски // Открытое образование. 2020. № 5. С. 72–81.

References:
1. Belenov O.N., Foret I.V., Boldyrihin A.A. Mezhdunarodnyj opyt transformacii sovremennyh obrazovatel'nyh sistem v usloviyah rasprostraneniya novoj koronavirusnoj infekcii // Vestnik Voronezhskogo gosudarstvennogo universiteta. Seriya: Problemy vysshego obrazovaniya. 2021. № 1. P. 101–105.
2. Ob organizacii obrazovatel’noj deyatel’nosti v organizaciyah, realizuyushchih obrazovatel’nye programmy vysshego obrazovaniya i sootvetstvuyushchie dopolnitel’nye professional’nye programmy, v usloviyah preduprezhdeniya rasprostraneniya novoj koronavirusnoj infekcii na territorii Rossijskoj Federacii : prikaz Minobrnauki Rossii ot 14.03.2020 № 397.
3. Pereslegin S.B., Korolyov A.A., Kurashova S.A. Distancionnoe obrazovanie. Principial'nye problemy. Opyt aprobacii v tekhnicheskom universitete // Sovremennoe pedagogicheskoe obrazovanie. 2019. № 3. P. 24– 30.
4. SHtyhno D.A., Konstantinova L.V., Gagiev N.N. Perekhod vuzov v distancionnyj rezhim v period pandemii: problemy i vozmozhnye riski // Otkrytoe obrazovanie. 2020. № 5. P. 72–81.
Published
2021-06-29
How to Cite
1. Bova T., Drozdovich E., Zhukova O., Kuzmenko O. DISTANCE LEARNING FROM THE POINT OF VIEW OF QUALITY MANAGEMENT // Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University, 2021. Vol. 3. № 2. P. 1-9. URL: http://bppasu.ru/article/view/9760.