DIAGNOSTIC METHODS TO ASSESS THE LEVEL OF PATRIOTIC EDUCATION AMONG TEENEGERS
УДК 37.035.6
Abstract
Abstract. Diagnostic methods for complex assessment of the patriotic education level among teenagers are presented in the given article. Adolescence, its ambitions and ideals have been outlined. The goal of the article is to form a relevant selection of diagnostic methods that allow making a comprehensive study of development of patriotic qualities among teenagers. The selection of these methods is carried out on the basis of legal normative documents relating to patriotic education.
Downloads
References
1. Афанасьев В.В., Резаков Р.Г. Педагогическая диагностика качества познавательной деятельности студентов // Вестник МГПУ. Серия «Педагогика и психология». 2012. № 3 (21). С. 33–41.
2. Борытко Н.М. Диагностическая деятельность педагога: учебное пособие. М. : Академия, 2008. 288 с.
3. Григорьев Д.В. Внеурочная деятельность школьников. Методический конструктор: пособие для учителя. М. : Просвещение, 2010. 223 с.
4. Детская возрастная психология: младенчество, раннее детство, дошкольное детство, младший школьный возраст, подростковый возраст. Часть 1 / А.И. Подольский, Е.В. Бурмистрова, Д.А. Донцов и др. // Научно-методический журнал Вестник практической психологии образования. 2014. № 4 (41). С. 41–52.
5. Измерительные материалы уровня воспитанности обучающихся. Школьное методическое объединение классных руководителей / И.Б. Анисимова, Н.В. Игнатова, Т.Г. Никифорова, В.В. Теплоухова, И.Б. Чигинцева. Колпашево : МАОУ «СОШ № 7», 2017. 37 с.
6. Пак М.С. Педагогическая диагностика в химическом образовании: Практикум. Учебное пособие. СПб. : Лань, 2018. 120 с.
7. Степанов П.В., Григорьев Д.В., Кулешова И.В. Диагностика и мониторинг процесса воспитания в школе. М. : Академия : АПКиПРО, 2003. 82 c.
8. Федорова С.И. Формирование ценностного отношения студентов к героическому прошлому страны в процессе профессиональной подготовки специалистов : монография. Ульяновск : УлГУ, 2014. 345 с.
9. Федеральный закон «Об образовании в Российской Федерации» от 29.12.2012. URL: https://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_140174/
References:
1. Afanas'ev V.V., Rezakov R.G. Pedagogicheskaya diagnostika kachestva poznavatel'noj deyatel'nosti studentov // Vestnik MGPU. Seriya «Pedagogika i psihologiya». 2012. № 3 (21). P. 33–41.
2. Borytko N.M. Diagnosticheskaya deyatel'nost' pedagoga: uchebnoe posobie. M. : Akademiya, 2008. 288 p.
3. Grigor'ev D.V. Vneurochnaya deyatel'nost' shkol'nikov. Metodicheskij konstruktor: posobie dlya uchitelya. M. : Prosveshchenie, 2010. 223 p.
4. Detskaya vozrastnaya psihologiya: mladenchestvo, rannee detstvo, doshkol'noe detstvo, mladshij shkol'nyj vozrast, podrostkovyj vozrast. CHast' 1 / A.I. Podol'skij, E.V. Burmistrova, D.A. Doncov i dr. // Nauchno-metodicheskij zhurnal Vestnik prakticheskoj psihologii obrazovaniya. 2014. № 4 (41). P. 41–52.
5. Izmeritel'nye materialy urovnya vospitannosti obuchayushchihsya. SHkol'noe metodicheskoe ob"edinenie klassnyh rukovoditelej / I.B. Anisimova, N.V. Ignatova, T.G. Nikiforova, V.V. Teplouhova, I.B. CHiginceva. Kolpashevo : MAOU «SOSH № 7», 2017. 37 p.
6. Pak M.S. Pedagogicheskaya diagnostika v himicheskom obrazovanii: Praktikum. Uchebnoe posobie. SPb. : Lan', 2018. 120 p.
7. Stepanov P.V., Grigor'ev D.V., Kuleshova , I.V. Diagnostika i monitoring processa vospitaniya v shkole. M. : Akademiya : APKiPRO, 2003. 82 p.
8. Fedorova S.I. Formirovanie cennostnogo otnosheniya studentov k geroicheskomu proshlomu strany v processe professional'noj podgotovki specialistov: monografiya / S.I. Fedorova. Ul'yanovsk : UlGU, 2014. 345 p.
9. Federal'nyj zakon «Ob obrazovanii v Rossijskoj Federacii» ot 29.12.2012/ URL:https://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_140174/
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).