ФАКТОРНАЯ МОДЕЛЬ СЕКСУАЛЬНОЙ САМОИДЕНТИЧНОСТИ У ДЕВУШЕК СТАРШЕГО ПОДРОСТКОВОГО ВОЗРАСТА
Abstract
В статье представлены результаты исследования сексуальной самоидентичности девушек старшего подросткового возраста. Так, получены факторные модели сексуальной самоидентичности девушек, относящих себя к нетрадиционной гомосексуальной ориентации и традиционной гетеросексуальной ориентации.
Downloads
References
Абраменкова В.В. Половая дифференциация и сексуализация детства // Вопросы психологии. 2003. № 5. С. 103–120.
Алёшина Ю.И., Волович А.С. Проблемы усвоения ролей мужчины и женщины // Вопросы психологии. 1991. № 4. С. 74–82.
Бем С. Линзы гендера: Трансформация взглядов на проблему неравенства полов / пер. с англ. Д. Викторовой. М.: Российская политическая энциклопедия (РОССПЭН), 2004. 336 с.
Волков Б.С. Психология подростка. СПб.: Питер, 2010. 240 с.
Демидов Д.Н. Соотношение Я-идеальное и Я-реальное и проблемы подростков : автореф. дисс. канд. псих. наук. СПб., 2012. 191 с.
Исаев Д.Д. Иллюстрированная энциклопедия сексуальности. СПб. : Продолжение жизни, 2002. 368 с.
Колесов Д.В. Проблемы сексуальной ориентации. Мы – другие. Ну и что? М. : Московский психолого-социальный институт, 2000. 112 с.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).