СОВРЕМЕННЫЕ НАУЧНЫЕ ПОДХОДЫ К ПРОБЛЕМЕ ФОРМИРОВАНИЯ ГОТОВНОСТИ БУДУЩИХ ПЕДАГОГОВ К ОБУЧЕНИЮ ДЕТЕЙ С ЗПР
Abstract
В статье рассматриваются проблемы готовности будущих педагогов к работе с детьми, имеющими задержку психического развития, дается анализ подходов ученых в области исследований готовности к профессиональной деятельности педагогов в инклюзивной и коррекционной среде.Downloads
References
Даль В.И. Толковый словарь живого великого русского языка: в 4 т. М. : ГИС, 1955. Т. 1. 388 c.
Ожегов С.И., Шведова Н.Ю. Толковый словарь русского языка. Российская академия наук. Институт русского языка им. В.В. Виноградова. 4-е изд., дополн. М. : Азбуковник, 1999. 944 с.
Коджаспирова Г.М., Коджаспиров А.Ю. Педагогический словарь: Для студ. высш. и сред. пед. учеб. заведений. М. : Издательский центр «Академия», 2000. 176 с.
Толмачева Г.А. Формирование готовности учителей к обучению детей с задержкой психического развития в общеобразовательной школе : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 : Рязань, 2004. 215 c. РГБ ОД, 61:04-13/1060.
Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Личность. 2-е изд. М. : Политиздат, 1977. 304 с.
Платонов К.К. Структура и развитие личности. М. : Наука, 1986. 254 с.
Моляко В.А. Процесс творческой деятельности // Материалы Вторых международных Костюковских чтений. Киев, 1994. С 81-84.
Левитов Н.Д. О психических состояниях человека. М. : Просвещение, 1964. 343 с.
Крутецкий В.А. Основы педагогической психологии. М. : Просвещение, 1972. 255 с.
Намазбаева Ж.И., Каракулова З.Ш., Садыкова А.Б. Технология психологического обеспечения учебно-воспитательного процесса : учебно-методическое пособие. Алматы : Изд-во «УЛАҒАТ», 2012. 165 с.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).