ПРЕДСТАВЛЕНИЕ О БУДУЩЕЙ СЕМЕЙНОЙ ЖИЗНИ СОВРЕМЕННОЙ МОЛОДЕЖИ
Abstract
Аннотация: В работе представлены результаты эмпирического исследования ценностно-смыслового и эмоционально-оценочного компонентов семейных перспектив современной студенческой молодежи. Установлена направленность современной студенческой молодежи на реализацию психотерапевтической функции семьи при ценности партнерских отношений без рождения детей.
Abstract: The article presents the results of empirical research of value-semantic and emotional-evaluative component of family prospects. It sets the direction of contemporary college students on the implementation of psychotherapeutic function of the family, values in the partnership without having children.
Ключевые слова: семейные перспективы человека, трансформация брачно-семейной сферы, семейные ценности, эмоционально-оценочный компонент, эмпирическое исследование.
Key words: family perspectives of a person, (person’s family perspectives), the transformation of marriage - family sphere, family values, emotional-evaluative component , an empirical research.
Downloads
References
Андреева Т.В. Семейная психология: Учеб. Пособие. - СПб.: Речь, 2004. - 244 с.
Братусь Б.С. Смысловая сфера личности // Психология личности в трудах отечественных психологов / Сост. и общ. Ред. Л.В. Куликова. – Спб.: Питер, 2000. – С. 130-138.
Гурова О.С., Ипполитова Е.А., Ральникова И.А. Семейные перспективы современных студентов // Известия Алтайского государственного университета. – 2010. – № 2-1. – С. 54-56.
Ральникова И.А., Ипполитова Е.А. Деформация субъективной картины жизненного пути как фактор возрастного кризиса // Известия Алтайского государственного университета. – 2007. – № 2. – С. 18-22.
Фанталова Е.Б. Теоретико-методические аспекты исследований по методике «Уровень соотношения ценности и доступности в различных жизненных сферах» // Экспериментальные методики патопсихологии и опыт их применения (к 100-летию С.Я.Рубинштейн). – М.: Изд-во МГППУ. - 2011. – С. 165-169.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).