ПРЕДСТАВЛЕНИЯ ОБ ИЗМЕНЕ МОЛОДЫХ СУПРУГОВ
Abstract
Аннотация: Статья посвящена анализу психологической составляющей проблемы неверности в супружеских отношениях, излагаются результаты эмпирического исследования гендерных особенностей содержания представлений об измене молодых людей, состоящих в законном браке.
Abstract: The article is devoted to psychological aspects of the problem of infidelity in marital relations, describes the results of an empirical study of gender characteristics of the content of the representations about the adultery married couple.
Ключевые слова: измена, представления, молодые супруги, мужчины, женщины.
Keywords: adultery, representation, the young couple, married, men, women.
Downloads
References
Емалетдинов Б.М. Проблемы безбрачия и распада семей // Российский гуманитарный журнал. – 2013. – Т. 2. – № 1. – С. 21-48.
Ипполитова Е.А. Образ семьи в представлениях молодых и зрелых мужчин и женщин в условиях интенсивных социальных изменений // Молодой ученый. — 2011. — № 11, Т.2. — С. 70-74
Ипполитова Е.А. Представления о семье молодых и зрелых мужчин и женщин в контексте межпоколенного взаимодействия// Московское научное обозрение. — 2011. — № 9. — С. 60-63
Медалева И.О. Гендерные особенности отношения супругов к измене на разных этапах развития семьи // Научные проблемы гуманитарных исследований. –- 2008. – № 11. - С. 57-63.
Олифрович Н.И., Зинкевич-Куземкина Т.А., Велента Т.Ф. Психология семейных кризисов. – М.: Издательство «Речь», 2006. – 160 с.
Щучинов О.С. Сексуальная измена как фактор дестабилизации парных отношений // Вестник удмуртского университета. – 2006. - №3. – С. 173-182.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).