ЛИЧНОСТНЫЕ ЦЕННОСТИ ЧЕЛОВЕКА КАК ВЫСШИЕ ПСИХИЧЕСКИЕ ФУНКЦИИ
Abstract
Аннотация: происхождение ценностей как высших психических функций. Ставится проблема развития и формирования ценностей в контексте культурно-исторической психологии. Рассмотрены особенности подросткового возраста и роль личностных ценностей на данном этапе онтогенеза. В данной статье был выделен путь формирования личностных ценностей.
Abstract: The origin of values as the higher mental functions. The problem of development and formation of values in the context of cultural-historical psychology. The features of adolescence and the role of personal values at this stage of ontogenesis. This article has been allocated the path of formation of personal values.
Ключевые слова: высшие психические функции, личностные ценности, подростки.
Keywords: higher mental functions, personal values, teenagers.
Downloads
References
Список литературы:
Выготский Л.С. Психология развития человека. — М.: Изд-во Смысл; Эксмо, - 2005. - 1136 с.
Кон И.С.В поисках себя. Личность и ее самосознание. - М.: "Политиздат", 1984. – 217 с.
Кравцов Г.Г. Принцип единства аффекта и интеллекта как основа личностного подхода в обучении детей // Вопросы психологии. – 1996, №6. - С. 53-64.
Кравцов Г.Г. Проблема личности в культурно-исторической психологии // Культурно-историческая психология. – 2006, № 1. - С. 18–25.
Леонтьев Д.А. От социальных ценностей к личностным: социогенез и феноменология ценностной регуляции деятельности. [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://mary1982.narod.ru/leontiev.html
Носкова Н.В. Психология возрастного развития человека: Учебное пособие. - Барнаул: Изд-во Алт. ун-та, 2004. - 228 с.
Эльконин Д. Б. Избранные психологические труды.— М.: Педагогика, 1989. - 560 с.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).