ПАРАДОКСЫ В ПРОЦЕСЕЕ ОБУЧЕНИЯ ИНОСТРАННОМУ ЯЗЫКУ
Abstract
Аннотация: В статье раскрывается двойственная природа процесса обучения иностранному языку. На примере уникального практико-ориентированного проекта Гете-Института DLL (Учимся обучать немецкому) автор выделяет четыре основные группы противоречий, анализ которых представлен в данной статье.
Abstract: In the article is opened the dual nature of foreign language studying process. On the example of unique practice-oriented Goethe - Institute's project DLL (We learn to train German) the author emphasizes four main contradictions groups what are analyzed in this article.
Ключевые слова: методы преподавания иностранного языка; дидактико-методические принципы; смыслотворческий характер деятельности.
Key words: methods of foreign language teaching; didactic-methodical principles; value creative nature of activity.
Downloads
References
Список литературы:
Василюк Ф.Е. Психология переживания – М.: Изд-во МГУ, 1984. – 198 с.
Ветчинова М.Н. Психологические исследования эффективности натурального метода преподавания иностранных языков // Иностранные языки в школе. – 2015. - № 7. - С. 15 – 19.
Кошкина Н. Реформа в преподавании новых языков // Вестник воспитания. – 1901. – № 7. – С. 49 – 57.
Леше Л.О. В защиту натурального метода преподавания новых языков // Русская школа. – 1901. - № 10. – С. 228 – 247.
Мясникова О.В. Организация процесса обучения в вузе средствами драматизации. Дисс. канд. пед. наук : 13.00.08. Новокузнецк. - Барнаул: Изд-во АлтГУ, 2009. - с. 174.
Мясникова О.В. Педагогическая драматизация в высшей школе : монография – Барнаул : Изд-во Алт. ун-та, 2015. – 160 с.
Сенько Ю.В. Образование в гуманитарной перспективе : монография – Барнаул : Изд-во Алт. ун-та, 2011. – 367 с.
Michael Schart, Michael Legutke. Lehrkompetenz und Unterrichtsgestaltung. – München. - Klett-Langenscheidt, 2012 – 200 р.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).