ПЛАНИРОВАНИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПЕРСПЕКТИВЫ СТУДЕНТАМИ КОЛЛЕДЖЕЙ, ОСВАИВАЮЩИМИ ТВОРЧЕСКИЕ СПЕЦИАЛЬНОСТИ
Abstract
Аннотация: В данной статье профессиональная перспектива рассмотрена авторами как важная часть жизненной перспективы личности. Проанализирована специфика планирования профессиональной перспективы студентами творческих специальностей.
Abstract: In the article the author examines a personal professional perspective as an important part of the person's life prospects. The specifics of planning the professional prospects of students of creative specialties have been analyzed.
Ключевые слова: личная профессиональная перспектива; ценностно-смысловая составляющая; когнитивный аспект; эмоциональный и поведенческий компоненты профессиональной перспективы студентов творческих специальностей.
Key words: personal professional perspective, value-semantic components, cognitive aspect, emotional and behavioral components of professional perspective, students оf creative specialties.
Downloads
References
Список литературы:
Божович Л.И. Проблемы формирования личности. – М.: Институт практической психологии; Воронеж: НПО «МОДЭК», 1997. – 176 с.
Головаха Е.И. Жизненные перспективы и профессиональное самоопределение молодежи. Киев, 1988. – 144 с.
Маркова А.К. Психология профессионализма. – М.: Международный гуманитарный фонд «Знание», 1996. – 312 с.
Психология личностных проявлений в процессе жизнеосуществления человека: монография / под ред. Л.Д. Деминой, И.А. Ральниковой, Д.В. Труевцева. – Барнаул: Изд-во Алт. ун-та, 2009. – 245 с.
Ральникова И.А., Гурова О.С., Ипполитова Е.А. Психология жизненного пути человека. – Барнаул: Изд-во Алт. ун-та, 2014. – 109 с.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).