СТРУКТУРНЫЕ КОМПОНЕНТЫ ТВОРЧЕСКОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ СТУДЕНТОВ ФИЗИКО-МАТЕМАТИЧЕСКОГО ФАКУЛЬТЕТА
Abstract
В работе рассматриваются вопросы содержания творческой деятельности, ее отличия от репродуктивной работы; раскрываются структурные компоненты творческой деятельности учащихся, последовательность выполнения заданий творческого характера, а также педагогические условия, направленные на развитие творческих способностей студентов физико-математического факультета.
The paper discusses the content of creative activity, it differs from reproductive work; reveals the structural components of the creative activities of students, the sequence of execution of creative tasks, and pedagogical conditions aimed at the development of creative abilities of students of physical and mathematical faculty.
Ключевая слова: творческая деятельность студентов, творчество и репродукция, педагогические условия.
Key words: creative activity of students, creativity and reproduction, pedagogical conditions.
Downloads
References
Пидкасистий П.И. Самостоятельная познавательная деятельность школьников в обучении: Теоретико-экспериментальное исследование. – М.: Педагогика. 1980. – 240 с.
Смирнов С.Д. Педагогика и психология высшего образования: от деятельности к личности: учеб. пособие [Текст] / С.Д. Смирнов – М.: Издательский центр "Академия", 2001. - 304 с.
Усова В.В. Влияние системы самостоятельных работ на формирование у учащихся научных понятий: Дис. Док. Пед. Наук. – Л., 1970.
Фокин Ю.Г. Преподавание и воспитание в высшей школе: Методология, цели и содержание, творчество: учеб. пособие [Текст] / Ю.Г. Фокин. – М.: Издательский центр "Академия", 2002. - 224 с.
Чопова Н. В. Творческая детяельность студентов на занятиях инженерной графики и ее влияние на формирование профессиональных качеств личности // Личность, семья и общество: вопросы педагогики и психологии: сб. ст. по матер. III междунар. науч.-практ. конф. № 3. – Новосибирск: СибАК, 2010.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).