ОСНОВАНИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБРАЗА МИРА ПЕДАГОГА
Abstract
Профессиональное педагогическое образование выходит далеко за рамки обслуживания профессии и предполагает развитие всех духовных сил педагога. Оно, в отличие от профессиональной подготовки, является способом вхождения в педагогическую культуру и направлено на становление собственного, гуманитарно ориентированного профессионального образа мира, который необходим будущему педагогу и преподавателю для профессионального и – шире – жизненного самоопределения.
Статья подготовлена в АлтГУ при финансовой поддержке РГНФ, грант №13-06-00010, тип проекта «а»
Downloads
References
Бахтин, М.М. Эстетика словесного творчества [Текст] / М.М. Бахтин. – М.: Искусство, 1979. – 424 с.
Бернс, Р. Развитие Я-концепции и воспитание [Текст] / Р. Бернс. – М.: Прогресс, 1996. – 422 с.
Зинченко, В.П. Живое знание [Текст] / В.П. Зинченко. – Самара: Изд-во Самарского гос. пед. ин-та, 1998. – 216 с.
Maslou A. Motivation and personality / Rev. ed. - N. Y. Harper and Row, 1987. P. 248.
Михайлов, Ф.Т. Избранное [Текст] / Ф.Т. Михайлов. – М.: Индрик, 2001. – 576 с.
Сенько, Ю.В. Учитель – Ученик: возможность понимания [Текст] / Ю.В. Сенько, М.Н. Фроловская. – Барнаул: Изд-во Алт. ун-та, 2005. – 50с .
Франкл, В. Человек в поисках смысла [Текст] / В. Франкл. – М.: Прогресс, 1990. – 366 с.
Фроловская, М.Н. Педагогика понимания в высшей школе: монография [Текст] / М.Н. Фроловская. - Барнаул: Изд-во Алт. ун-та, 2013. – 285 с.
Шелер, М. Избранные произведения [Текст] / М. Шелер. – М.: Гнозис, 1984. – 413 с.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).