К ВОПРОСУ ФОРМИРОВАНИЯ ПЕРСОНАЛЬНОГО ДЕЛОВОГО ИМИДЖА СПЕЦИАЛИСТА
Abstract
Проблема формирования имиджа специалиста является одной из ведущих на данном этапе современности. Относительно учреждений профессионального образования в процессе освоения профессионального цикла дисциплин наряду с повышением общего уровня образованности идет формирование личностной культуры специалиста - это культура общения студентов, которая включает проблему формирования персонального имиджа, что в настоящее время в связи с требованиями рынка выходит на первый пла.Downloads
References
Андреева Г.М. Социальная психология [Текст] / Г.М. Андреева. - М.: МГУ, 1980. - 415 с.
Веретенникова И.В. Влияние имиджа человека на деловые отношения в организации [Текст]: дис. ... канд. психол. наук / И.В. Веретенникова. - Москва, 2001. - 125 c.
Дагаева Е.А. Драматургический подход к изучению имиджа [Текст] / Е.А. Дагаева // Вестник Таганрогского института управления и экономики. - 2014. – №2. - С. 51-53.
Калюжный А.А. Психология формирования имиджа учителя [Текст] / А.А. Калюжный. - М.: Изд - Владос, 2004. - 222с.
Панасюк А.Ю. Вам нужен имиджмейкер? [Текст] / А.Ю. Панасюк. - М.: Дело, 2001. – 312 с.
Перелыгина Е.Б. Психология имиджа [Текст] / Е.Б. Перелыгина. - М.: «Логос», 2004. – 223 с.
Семенова Л.М. Генезис и современное состояние проблемы формирования профессионального имиджа / Л.М. Семенова // Вестник Томского государственного университета, 2009. - №326. — С.194-199
Симонова И.Ф. Технология формирования позитивного имиджа будущего специалиста: опыт интегративного подхода [Текст] / И.Ф. Симонова // Воспитание и обучение: теория, методика и практика : материалы III Междунар. науч.–практ. конф. (Чебоксары, 08 мая 2015 г.) / редкол.: О. Н. Широков [и др.]. – Чебоксары: ЦНС «Интерактив плюс», 2015. – С. 275–278.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).