ОСОБЕННОСТИ РЕАЛИЗАЦИИ КОМПЕТЕНТНОСТНОГО ПОДХОДА В ПРОФЕССИОГРАФИРОВАНИИ И ПРОФЕССИОНАЛЬНОМ ОБРАЗОВАНИИ (НА ПРИМЕРЕ ПОДГОТОВКИ УЧАСТКОВЫХ УПОЛНОМОЧЕННЫХ ПОЛИЦИИ)
Abstract
В настоящее время все большее внимание уделяется компетентностому подходу в формировании специалистов в различных отраслях профессиональной деятельности, который основывается на профессиографическом описании профессий.
Downloads
References
Баркалов С.Н. Методика служебно-боевой подготовки курсантов вузов МВД России с учетом специфики профессиональной деятельности [Текст]: Автореферат дис. … канд. пед. наук. - М.: Московский университет МВД России, 2005.
Ерофеев А.К., Носкова О.Г. К предистории компетентностного подхода в прикладной психологии [Текст] / А.К. Ерофеев, О.Г. Носкова // Организационная психология. - 2014. - Т. 4, № 4. - С. 121-144.
Ломакина Г.Р. Компетентностный подход как прагматико ориентированный подход к результатам высшего образования [Текст] / Г.Р. Ломакина //Теория и практика общественного развития. - № 12. - 2012. - С. 217-220.
Пряхина М.В., Душкин А.С. Профессиографическое описание основных видов деятельности в системе МВД России: учебно-методическое пособие [Текст] / М.В.Пряхина, А.С. Душкин. - М.: ДГСК МВД России, 2013.– 108 c.
Равен Дж. Компетентность в современном обществе. Выявление, развитие и реализация [Текст] / Дж. Равен. - М.: Когито-Центр, 2002. - С.19.
Робертс Г. Рекрумент и отбор. Подход, основанный на компетенциях [Текст] / Г. Робертс. - М.: Hippo, 2005. - С.37.
Уиддет С. Руководство по компетенциям [Текст] / С. Уиддет . - М.: Hippo, 2003.
Цветков В.Л., Хрусталева Т.А., Семчук И.В. и др. Компетентностный подход как стратегическая линия в подготовке профессиональных кадров [Текст] / В.Л. Цветков, Т.А. Хрусталева, И.В. Семчук и др. // Мир образования - образование в мире. – 2015. - №1 (57). - С.130-135.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).