ПСИХОЛОГИЧЕСКОЕ СОПРОВОЖДЕНИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО СТАНОВЛЕНИЯ СТУДЕНТОВ-ПСИХОЛОГОВ В КРИЗИСНЫЕ ПЕРИОДЫ ОБУЧЕНИЯ В ВУЗЕ
Abstract
Период обучения в ВУЗе является одним из важнейших на жизненном пути человека, когда во многом определяется его дальнейшее профессиональное и личностное становление. Важной задачей университетского образования, помимо передачи знаний и умений, становится формирование личности профессионала, содействие его идентификации с профессией.Downloads
References
Вагапова А.А, Бочарова Е.Е. Психологическое сопровождение профессионального становления личности студента в условиях вузовского образования [Электронный ресурс] / А.А Вагапова, Е.Е. Бочарова - Режим доступа: http://psyjournals.ru/education21/issue/54390_full.shtml
Жданова С.П. Психологическое сопровождение профессионального развития студентов-психологов [Текст]: Автореф. дис…. канд. психол. наук / С.П. Жданова. – Томск, 2007. – 252 с.
Зеер Э.Ф. Психология профессий: учебное пособие для студентов вузов.— 2-е изд., перераб., доп. [Текст] / Э.Ф.Зеер — М.: Академический Проект; Екатеринбург: Деловая книга, 2003.— 336 с.
Ральникова И.А., Ипполитова Е.А. Трансформация представлений студентов о профессиональных перспективах как фактор самоорганизации в кризисные периоды обучения в вузе [Текст] / И.А. Ральникова, Е.А. Ипполитова //Сибирский психологический журнал. - 2009. - № 32. - С. 18-22
Фанталова Е.Б. Теоретико-методические аспекты исследований по методике «Уровень соотношения ценности и доступности в различных жизненных сферах» [Текст] / Е.Б. Фанталова // Экспериментальные методики патопсихологии и опыт их применения (к 100-летию С.Я.Рубинштейн). – М.: Московский городской психолого-педагогический университет, 2011. - С. 165-169.
Шматова Е.П. Психологическое сопровождение студентов педагогического вуза в процессе обучения [Текст] / Е.П. Шматова // Молодой ученый. — 2014. — №1. — С. 639-641.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).