THE FORMATION OF THE REGULATORY UNIVERSAL EDUCATIONAL ACTIONS OF JUNIOR SCHOOLCHILDREN
Abstract
The article is devoted to the study of regulatory universal educational actions in primary school children. On the basis of empirical research it was shown that the formation in children of a higher level in the development of abstract and logical thinking is closely related to the ability to organize and adjust their educational activities.
Downloads
References
2. Бордовская Н.В., Розум С.И. Психология и педагогика: Учебник для вузов. СПб. : Питер, 2013. 624 c.
3. Вахромеева Т.А. Формирование и оценивание регулятивных универсальных учебных действий учащихся // Управление начальной школой. 2014. № 4. С. 27–29.
4. Веракса Н.Е., Кудрявцев Н.Е. Диалектика развивающегося познания: мышление и воображение ребенка дошкольника // Вестник Российского государственного гуманитарного университета. 2014. № 20. С. 37–62.
5. Дружинина С.К. Практика формирования УУД на уроках изобразительного искусства // Научно-методический электронный журнал «Концепт». 2015. Т. 13. С. 3971–3975. [Электронный ресурс]. Режим доступа : http://e-koncept.ru/2015/85795.htm (дата обращения: 26.05.2019).
6. Лебединцев В.Б. Разработка программы формирования универсальных учебных действий у обучающихся // Управление начальной школой. 2012. № 4. С. 121–6.
7. Кондратьева Н. В. Сущность понятия «творческие способности» // Научно-методический электронный журнал «Концепт». 2015. № 9 (сентябрь). С. 106–110. [Электронный ресурс]. Режим доступа : http://e-koncept.ru/2015/85795.htm (дата обращения: 26.05.2019).
8. Курганова Н.А. Формирование творческого воображения как направления интеллектуально-личностного развития дошкольников // Современные тенденции развития дошкольного и начального образования в Дальневосточном регионе. 2013. № 1. С. 133–139.
9. Ляпина Г.С. Проектная деятельность в начальной школе в рамках реализации ФГОС НОО // Форум, Волгоград. 2016. № 1 (7). С. 34–36.
10. Мазеина С.В. Система оценки достижений планируемых результатов освоения основной общеобразовательной программы начального общего образования // Молодой ученый. 2015. № 2.1. С. 17–18.
11. Титаева Н.В., Маркеева А.Н. Формирование универсальных учебных действий на уроках и во внеурочное время по предметам искусства // Проблемы и перспективы развития образования : материалы VI Междунар. науч. конф. Пермь : Меркурий, 2015. С. 44–47. [Электронный ресурс]. Режим доступа : https://moluch.ru/conf/ped/archive/149/7561/ (дата обращения: 25.05.2019).
12. Огурцова М.Э. Формирование регулятивных УУД в начальной школе // Научное сообщество студентов XXI столетия. Гуманитарные науки : сб. ст. по мат. XXX междунар. студ. науч.-практ. конф. № 3 (30). [Электронный ресурс]. Режим доступа : http://sibac.info/archive/guman/3(30).pdf (дата обращения: 25.05.2019).
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Bulletin of Psychology and Pedagogy of Altai State University allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).